2023. április 11., kedd

Ünnepi asztalok húsvétkor

 

Bár időrendben a nagypéntek az első, mégis ezt a képet hozom, mert valamivel látványosabb, mint az egyszerű böjtös. Vasárnapi reggelink, háttérben a teljes kiőrlésű tönkölylisztes kaláccsal, ami nagyon finomra sikerült. A receptjét hamarosan hozom. 

A többi a szokásos: füstölt pulykacombsonka, tojás, sajtok, zöldségek, lekvár, tejföl. A tyúkocskában a többi főtt tojás rejtőzik. 
Nagypénteken mindig húsmentes ebéd van, bár egyébként sem eszünk minden nap húst. Most leszavazták a bablevest, mert nemrég ettünk, így vöröslencse levest kínáltam, diós és mákos tésztát. 

A levesre feltétnek sárgarépát pirítottam, a kis tálakban édesítő és cukor volt.
A vasárnap déli ebéd bizonyára sokakat megbotránkoztat. A húsleves is le lett szavazva, így a maradék vöröslencse levest ettük, és rakott csirkecombfilét, vele sült krumplival, hagymával, répával.


Még szombaton elkészítettem ezt is, mert az úrvacsora miatt sokáig szoktunk a templomban lenni. Valóban. Majdnem dél volt, mire hazaértünk. A nagy "lakomát" a gyerekekkel hétfőre terveztem, de nem ebédet, hanem uzsonnát, mert úgy éreztem, hogy most a reumám miatt nem tudok úgy helyt állni, mint máskor. Volt, aki neheztelt is ezért, hiszen már karácsonykor is úgy hozták össze az enni-innivalót. Itt számolok be róla. 
Végül is az események engem igazoltak, mert férjem vasárnap belázasodott, és le kellett fújnom az egész találkozást. Itt maradtunk egy halom sonkával, tojással, sütivel. A csokitojások, csokibárányok is ott maradnak a szekrényben várva a kedvező alkalmat, amikor a papi meggyógyul, és lehet keresgetni  őket az udvaron. 
Kis emlékeztető Jézusról:


1 megjegyzés:

  1. Nagyon sok finomságot készítettél az ünnepre, szépek a megterített asztalaid!
    Sajnálom, hogy a férjed lebetegedett, jobbulást kívánok, de mostanra talán már meg is gyógyult!

    VálaszTörlés