2023. április 2., vasárnap

Lágy "tojás" :)

 

Mert Picasso-nak volt kék korszaka, nekem meg most van egy tojás-korszakom. Habár ez sem tojás, mint ahogy a tojás linzer is csak hasonlít. Itt csokitojásokat töltöttem meg krémtúróval, és lekvárt használtam a sárgája helyett. Az elkészítésekor kicsit kiestem a szerepemből, mert azt hittem, hogy majd könnyedén megkoccintom a csokitojást egy kanállal, és elegánsan letörik a teteje, ami pont úgy néz majd ki, mintha feltörtünk volna egy tojást, de nem. A kanál eleinte csak mélyedéseket vájt a csokiba, aminek persze örülni kellene, hiszen azt jelenti, hogy van benne anyag. Végül is egy éles nagykést vetettem be a renitens tikmony átalakításához. A krémtúróhoz csak egy kis joghurtot és édesítőt kevertem egy kis tál áttört túróhoz, és teáskanállal töltöttem meg. A lekvár házi sárgabarack. A barátnőm elsőre nem ismerte fel képről, úgyhogy van remény arra, hogy sikerül majd megtéveszteni a nagyérdeműt. Mindenesetre jó móka, és nagyon könnyű. A neten láttam hasonlót.




Bibliás elmélkedés: 

A tojásfestés szokása a kereszténység előtti korra nyúlik vissza. A tojás ősi termékenységi szimbólum, de a  Katolikus Lexikon nagyon szépen fogalmaz ezzel kapcsolatban: "A húsvéti szentelt tojással kapcsolatban kialakult gazdag szokásvilág magába foglalta, fölszívta a tojás mint termékenység-szimbólum archaikus hagyományvilágát is." A tojás jelentheti a feltámadott Krisztust, "ahogy a tojásból új élet támad, úgy támad fel Krisztus a sírjából az emberiség megváltására." A leggyakrabban a piros színt használták régen a tojásfestésre, de ma már mindenféle díszítés létezik. A piros Jézus  vérét jelképezi, melyet a kereszten ontott értünk. Húsvét ünnepe közeledik. Ma már, a járvány egyetlen előnyeként és utóhatásaként igehirdetések sokasága érhető el az interneten. A sonka vásárlás, kalácskészítés mellett keressünk időt az elcsendesedésre. Hallgassunk szép húsvéti énekeket is!

Tímár Sára gyönyörű népdalt választott, melyben röviden eldalolja a feltámadás jelentőségét. https://www.youtube.com/watch?v=9G8E5A-23no (katt a linkre vagy a képre)



2 megjegyzés: