2022. december 27., kedd

Beigli helyett zúzódások karácsonyra és a menüsor


*
Már írtam, hogy még sosem sütöttem bejglit, mert eleinte anyukám sütötte és anyósom. Aztán amikor már megöregedtek, és nem sütöttek, akkor a gyerekek rájöttek, hogy nem is nagyon szeretik, de azért mindig került valahogy. Ha más nem, akkor diós, mákos kalács. Idén viszont nagyon komolyan elhatároztam, hogy végre, életemben először én fogom megsütni. Mindent meg is vettem hozzá, a napját is kitűztem, sajnos azonban előző nap hasra estem az udvaron. Pontosan tudom, hogy van egy lépcső az úttest és a ház szintje között, úgyhogy megmagyarázhatatlan, hogy miért nem vettem figyelembe. Ráadásul már a tavasszal is elestem ugyanitt. Mintha valaki lökött volna hátulról, teljesen elveszítettem az egyensúlyomat. A bal kezemre és a jobb térdemre estem. Elterültem, mint egy sós zsák. Annyira megijedtem, hogy néhány másodpercig szólni sem tudtam. Végül elkiáltottam a férjem nevét pedig nem tudhattam, hogy hol tartózkodik a lakásban. Istennek hála, éppen szellőztetett, jött is azonnal, és felsegített. Magamtól nem tudtam volna felállni. Betámogatott a nappaliba, ahol azonnal lefeküdtem, és átprogramoztam a karácsonyi menüsort. 1. pont: bejgli nem lesz. Azért persze volt, mert Juci lányunk vett két rúddal, és mindenki hozott egy csomó mindent. Nagyon ügyes háziasszonyok a lányaink. Itt egy fotó az asztalról. Nincs is rajta minden.

Elöl Eszti fenséges sült oldalasa, mögötte a főtt füstölt tarjához kínált lekvárok, csátnik. Töltött hús volt az eredeti tervem, de a baleset miatt erre változtattam. Balra Ancsikám meggyes bedobálósa, az egyik családi kedvenc. Középtájon egy mindenmentes mákos pite, recept hamarosan. Aztán rántott csirkecomb filé, amit még az esés előtt megsütöttem, és lefagyasztottam. Mellette Évi csodálatos fatörzs tortája. Jobbra Eszti zöldsalátája, Juci sajtosa, amiből nem lehet eleget enni. Muflonpörkölt nokedlivel(Sári), Juci sült zöldségei, Ancsi narancsos sütőtöksalátája, kenyereim, Noémitől mungóbabsaláta és vegán wellington van valahol, tésztasaláta, narancsos kuglóf (Sári) és volt töltött káposzta Misiék jóvoltából, de az már nem is került az asztalra. Néhány közelebbi kép:
Narancsos sütőtök lekvár a szomszédasszonyunktól
A wellington
Sült zöldségek és zöldsaláta
Narancsos kuglóf, sütőtök saláta, barna rizs

Ez a nagy családi karácsonykor készült 26-án. Szenteste csak négyen voltunk. Halászlé, aszalt szilvával töltött csirkemell és rizs volt. Másnap töltött káposzta.
“Jobban boldogul kettő, mint egy: fáradozásuknak szép eredménye van. Mert ha elesnek, föl tudják segíteni egymást. De jaj az egyedülállónak, mert ha elesik, nem emeli föl senki.”Prédikátor könyve 4. rèsz 10-11. vers (Biblia) Isten jól szemléltette velem ennek az igének az igazságát, de hamar felépültem.
*Eszti lányunk vágta ezt a szép betlehemest.

3 megjegyzés:

  1. Kedves Ani, mielőbbi gyógyulást kívánok! Szépen megterített asztal mindenféle jóval megpakolva... nagyon ügyesek a lányaid, sok-sok finomságot készítettek ezzel besegítve Neked.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sajnálom kedves Ani, kívánom hogy mielőbb jöjj rendbe. De szerencsére voltak segítségeid, ügyesen megoldották a lányaid a karácsonyi menüt és a tálalást. Nagyon szép a megterített asztal, tele minden földi jóval! 😊

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen. Most már jobban vagyok, de azért még fáj egy kicsit a bal kezem. A lányok valóban csodásan helyt álltak.

    VálaszTörlés