2023. április 25., kedd

Recsege

 

Tócsni, cicege, ezerféle nevét hallottuk már, de a recsege nekem új volt. Szintén a dabasi szakácskönyben találtam, és el is készítettem, de tojást nem írt hozzá. Én viszont, kis töprengés után ütöttem bele egyet. 
Hozzávalók:

50 dkg krumpli
1 teáskanál só
1 mokkáskanál őrölt fekete bors
annyi liszt, hogy sűrű massza legyen
(1 tojás)

Elkészítés: A nyers krumplit nagy lyukú reszelőn lereszeljük, fűszerezzük, összekeverjük a liszttel (és a tojással), majd forró olajba szaggatjuk egy evőkanál segítségével. Ellapítjuk, és mindkét oldalát pirosra sütjük.
Rizmajer Antalné gulyásleves után kínálta. Én is. 

Majd jövök a recepttel is hamarosan. Egyelőre csak egy Gulyás. Marha. Jó címmel található egy kalandos készítésű gulyásleves a blogban. Katt a kék szövegre a történetért.


6 megjegyzés:

  1. Sok finomságot készítettél az új könyvedből! Ezek a tócsnik is nagyon guszták lettek 😋.
    Nálunk is elég sűrűn kerül az asztatra, nagyon szeretjük. A férjem szokta sütni, szintén tojással, hagymával, fokhagymával, petrezselyemzölddel és búzaliszt helyet kukoricaliszttel 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A férjed nagyon ügyes. Sokkal fűszeresebben készíti, mint én. A kukoricaliszt valami táji jellegzetesség? Még nem hallottam.

      Törlés
  2. Ezt az elnevezést még én sem hallottam, de a tócsni kedvencünk. Guszta !

    VálaszTörlés
  3. Megint egy remek recept az új könyvedből... ameddig megehettem a krumplit nálunk is sokszor készült tócsni, de mint recsege nem ismertem én sem. Váljék egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krumpli ügyben új info, jó, hogy megemlítetted. Állítólag ehetik a cukrosok is, ha kihűtik, és újramelegítik a krumplis ételt. Még nem néztem utána, de egy cukros csoporttag írta, hogy leellenőrizte a cukrát így és rendben van. Valami történik a keményítővel így.

      Törlés