2023. április 14., péntek

Csicsókás lepényke


 Sokan nem is ismerik a csicsókát, pedig rengeteg hasznos nyomelem, ásványi anyag található benne. Cukorbetegeknek is hasznos a fogyasztása.  Nyugaton elegáns éttermekben drága halakhoz, libamájhoz stb.  kínálják. Anyukám mindig termesztett, mert nagyon szerette, és az első tavaszi friss vitaminforrás volt. Hatalmasra megnő, és a gumóját kell kiásni, és enni nyersen. Elég göcsörtös az alakja, nehéz tisztítani, de megéri. Még sohasem készítettem ételt belőle, de már hallottam róla. Most egyik istentisztelet után kínálgatta egy asszony, de nem kapkodtak érte. Én meg nagyon megörültem neki, és ezt a finom lepényt sütöttem belőle, de ettük nyersen is.
*


Hozzávalók:
35 dkg csicsóka
25 dkg karfiol
25 dkg krumpli
1 tojás
liszt
1 teáskanál só
1 mokkáskanál bors
1 teáskanál darált paprika
1 teáskanál reszelt zöldség
......
olaj a sütéshez
.....
joghurt, só, bors, zöldek
Elkészítés: A csicsókát és a krumplit meghámozzuk, megmossuk, és a karfiol fehér részével együtt finomra reszeljük. Elkeverjük a többi hozzávalóval, annyi liszttel, hogy összeálljon, gombócokat formázunk belőle, lelapítjuk,  és olajozott serpenyőben kisütjük. Nem merítjük bele az olajba, inkább grillezzük, folyamatosan kenegetjük a serpenyőt, és a lepényeket többször átforgatjuk.

Ízesített joghurttal finom vacsoránk volt.
*A képet Bálint gazda oldaláról töltöttem le. Bár már nem él, nagyszerű szolgálatot végzett, és tanítványai folytatják ismeretterjesztő munkáját. Weboldalát írják tovább, érdemes odakattintani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése