2023. április 12., szerda

Sárgarépás-narancsos kuglóf

 

Ilyen kuglóffal is készültem a gyerekek fogadására húsvét hétfőre, de sajnos a férjem betegsége miatt el kellett halasztani. Mivel cukros a süti, csak éppen megkóstoltam. Nagyon finom lett. Húsvét után is bátran ajánlom az elkészítését. Már van egy hasonló, ezért megfordítottam a címet. Az narancsos-sárgarépás. (katt a kék szövegre)

A mostani megy a fagyasztóba. Minden évben szoktam keseregni azon, hogy a húsvét már teljesen elnyulasodott, sehol se kapni csokibárányt. Idén azonban sikerült szerezni néhányat. Ott lapulnak a kuglóf 
tövében. 😊


Hozzávalók:
10 dkg vaj
15 dkg barna nádcukor
1 csomag vaníliáscukor
1,5 dl frissen facsart narancslé
1 teáskanál szárított narancshéj
1 evőkanál mazsola

5 dkg durvára vágott dió
(kandírozott narancshéj)
10 dkg finomra reszelt sárgarépa
1 dl zsíros tej vagy tejszín
4 tojás
1 csipet gyömbérpor
1 mokkáskanál őrölt fahéj
25 dkg finomliszt
1 csomag sütőpor
1 csipet só

-díszítés:
5 dkg étcsoki
1 teáskanál olaj

Elkészítés:A mazsolát beáztatjuk a forró tejbe. A diót durvára vágjuk. A felolvasztott vajat habosra keverjük a cukrokkal, a narancslével, héjával. A narancslét először cseppenként, majd nagyobb adagokban öntjük hozzá, hogy ki ne csapódjon. Fakanállal belekeverjük a reszelt sárgarépát, és a tejet, diót, majd a tojásokat. A lisztet, sütőport, fahéjat, gyömbért, sót elvegyítjük, és több részletben a sárgarépás keverékbe forgatjuk. Jól kikeverjük. Végül hozzáadjuk a mazsolát is. A kuglófformát nagyon alaposan kivajazzuk, meglisztezzük, beleöntjük a masszát, és 170 fokra előmelegített sütőben megsütjük. Kb ¾ óra, de tűpróbával ellenőrizzük. Rácsra borítjuk, és ha kihűlt ráöntjük a megolvasztott csoki olaj keveréket. Az én kuglófformámat kicsinek gondoltam, ezért a tészta egy részét egy kis szilikonos formában sütöttem ki együtt a másikkal. Beleragadt. Nincs szerencsém a szilikonos formákkal. A kuglóf viszont szépen kiborult. Bár megvettem a kandírozott narancshéjat, elfelejtettem beletenni, de így is nagyon finom lett.


"Jézus az Isten báránya, aki elveszi a világ bűneit." Itt írtam erről a bibliás elmélkedésben:

https://korsocska.blogspot.com/2017/04/rozmaringos-baranygerinc-jatekra.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése