2015. június 15., hétfő

Ír szódás kenyér tejföllel dagasztás nélkül

Mit keres ott a ceruza? A cikkből kiderül.

Szombaton este döbbentem vettem észre, hogy mindössze fél kg kenyér van itthon. Ha két kg kenyeret veszünk, előfordul, hogy még szerdán is van belőle. Most viszont Eszti is hazajött, egy kis barátnő is befutott, nem is sütöttem semmit, így megcsappantak a készletek. Mivel én már eddig sem jártam vasárnap vásárolni, fel sem merült, hogy másnap beugorjak a kis boltba utánpótlásért. Sebaj! Már úgyis régen sütöttem kenyeret, a jó lisztek meg itt vannak, Nosza, süssünk egy kis teljes kiőrlésűt! Holnap reggelre éppen megkel, és süthetem. Sajnos azonban a baj nem jár egyedül. Sem friss, sem szárított élesztőt nem találtam. Így maradt az ír szódás kenyér, amihez kefírt vagy joghurtot kell keverni. Nem nagy dolog. Különösen akkor, ha bármelyik a rendelkezésünkre áll. Sajnos azonban...
Na, mindegy, kevertem bele tejfölt. Pontosabban az aludni kitett tejről szedtem le a fölét úgy, hogy tej is jutott bele. Nem hasonlított a kenyérhez az íze, igaz, hogy az eredetinek sem, de finom volt, a célnak meg éppen megfelelt. Olyan pogácsa-szerű. A ceruzát meg azért tettem a képre, mert nem találtam megfelelő írországi hátteret, de a ceruza ír.:)
A sütő begyújtásával kell kezdeni, nem kell dagasztani, nagyon hálás recept.
Itt találta a férjem: 





Sajnos elfelejtettem keresztet vágni bele, pedig jobb lett volna, mert így máshol repedt meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése