2020. október 24., szombat

Karfiol télire


A karfiolt rózsáira szedjük, és annyi vízzel tesszük egy lábasba, hogy éppen ellepje. Sózzuk, kicsi ecetet is teszünk bele, hogy éppen savanyú legyen. Felforraljuk, de szinte azonnal üvegekbe rakjuk, a forró levet ráöntjük, lezárjuk, és száraz dunsztba tesszük. Rakott karfiolba, levesbe kitűnő lesz télen. 

Egészen megfeledkeztem erről a receptről. A rakott karfiolnál feltüntettem a képet, de csak említést tettem róla. Ami késik, nem múlik. 

Már nincs meg a nagy fagyasztónk. Mivel kicsi a kert, nem lett volna gazdaságos fenntartani a villanyszámla miatt. Azért üvegekbe elrakok ezt, azt. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet, a karfiolt mi is nagyon szeretjük, minden formájában. Én csak mélyhűtőbe szoktam tenni, csak olyan sok helyet foglal. Idén még nem is tettem el, mert alig van helyem, pedig ahogy múlik az idő, ismét egyre drágább lesz....

    VálaszTörlés
  2. Igen, most érdemes befőzni ezt is. Egy kis tartósító azért nem árt, ha meleg a kamra.

    VálaszTörlés