2023. április 24., hétfő

Sós stangli

 


Ismét a dabasi szakácskönyvet használtam, amiről már írtam a babérleveles-tejfölös csirkénél
Nagyon finom sós ropogtatni valóra bukkantam benne, bár én egy kicsit vastagabbra hagytam, hogy lágyabb legyen. Havasi Lászlóné Lídia receptje.

Hozzávalók:

30 dkg liszt
25 dkg margarin
2 dkg élesztő
1 dl tej
csipet cukor
1 tojássárgája
teáskanál só
1 tojás a kenéshez
15 dkg reszelt sajt

Elkészítés:
A tejben felfuttatjuk az élesztőt a cukorral. A lisztet összemorzsoljuk a margarinnal, sózzuk, beletesszük a tojássárgáját, a felfuttatott élesztőt, és összegyúrjuk.
Letakarjuk a tállal, és fél órát pihentetjük. 
Utána kinyújtjuk. A recept fél cm vastagságot ír, én kicsit többet hagytam. Megkenjük a felvert tojással, megszórjuk reszelt sajttal, a nyújtófával belenyomkodjuk, majd derelyevágóval csíkokat vágunk a tésztából. keresztben elvágjuk, olyan 10-15 cm hosszúra hagyjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk a stanglikat, és 180 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütjük. Kb fél óra. 


További dabasi receptek itt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése