2023. április 16., vasárnap

Cukormentes gumicukor. :)

 

Először a sütit akartam mutatni, de már annyi gyümölcsös habos van a blogban, hogy nem akartam untatni az olvasókat. Bár ez is egy kicsit más, mert a répatortából kimaradt mascarpone krém van a tetején. Recept lejjebb.

Ami igazán érdekes és újszerű, az a gumicukor, amiben nincs cukor, legalábbis hozzáadott cukor nincs, mert a gyümölcsök tartalmaznak valamennyi gyümölcscukrot. Ez ugyan azt se sokat, mert diétás befőttléből készült. Egy cukrozott változat már van itt, azt is vettem alapul, de kevesebb zselatinnal, mert volt egy bontott zacskó is, és nem akartam újat nyitni.


😊

Hozzávalók:
2,5 dl diétás meggybefőtt leve
kb 25 g zselatin
édesítő

Elkészítés: Mivel a befőttben volt valamennyi édesítő, ide már alig tettem, de ha valaki majd friss gyümölcsléből készíti, akkor ízesítse az ízlése szerint. A zselatint elkeverjük egy mokkáskanál 1:4 édesítővel, hogy ne legyen csomós, és habverővel gyorsan elkeverjük a gyümölcslében. Forralásig hevítjük, közben kevergetjük, de azonnal elzárjuk, és formákba öntjük. A szilikonosból ki lehet nyomkodni, ha megszilárdult. Figyelmes szemlélő egy kis eltérést találhat a sorok között. Három helyett egyik helyen csak két gumicukor van. Pedig azonnal fényképeztem, amint megszilárdult. A jelenség nem köthető össze a cukor hiányával, inkább az önfegyelem volt kevés. 😊


Hozzávalók a sütihez:

-tészta:
20 dkg zabpehelyliszt
10 dkg finomliszt
csipet só
6 g reszelt narancshéj
1 mokkáskanál őrölt kardamom
2 teáskanál 1:4 édesítő
fél csomag sütőpor
10 dkg margarin
1 tojás
-töltelék:
2 üveg diétás meggybefőtt
-krém:
12,5 dkg mascarpone (fél doboz)
4 evőkanál sűrű tejföl
1:4 édesítő
Elkészítés: Összekevertem a száraz hozzávalókat, elmorzsoltam benne a margarint. Az édesítőt természetesen cukorra lehet cserélni. Összegyúrtam a tojással. Kis vízzel lazítottam. Belenyomkodtam egy kerámia tálba (20x30 cm). 200 fokra előmelegített sütőben kb 20 percig sütöttem. Amikor kihűlt, rásimítottam két üveg magozott meggybefőttet, megszórtam egy kis fahéjjal. A krém hozzávalóit jól elkevertem, és rákentem a süteményre. Gumicukorral díszítettem.

Cukorral készült gumicukor recept itt. 


Wilhelm Wilms: Ez is feltámadás:
Állj fel,
ha a dolgok fejtetőre álltak,
Kelj fel, 
ha biztos helyedre mást találtak.
Ez is feltámadás!

Biblia: "Tudjuk pedig, hogy azoknak, akik Istent szeretik, minden a javukra van." (Rómaiakhoz írt levél 8.rész 28. vers)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése