2023. április 15., szombat

Csirkemellcsontról

 

Időnként lehet kapni csirkemellcsontot a henteseknél. Én még eddig sosem vettem, de most valaki írta egy csoportban, hogy milyen sok húst lefejtett róla. És tényleg! 2 kg-t vettem (250 ft/kg), és 80 dkg színhús volt rajta. Igaz, hogy éles késsel kellett kapargatni, és időnként a mutatóujjamat is eltaláltam, úgyhogy a ragtapasz árát le kell vonni a végösszegből 😊, de akkor is megérte. Nem is beszélve arról, hogy a szomszéd kutya kitörő örömmel üdvözöl azóta, mióta saját kezűleg szórtam be neki a csontot a kennelbe. Érdekes, hogy ez a fajta tiszta vadászeb megeszi. A régi szomszéd keverék ebének nem adták oda. 
És hogy mi készült a "csirkemell filé"-ből? Őszintén megmondom, hogy már nem emlékszem a receptre. Azt írom le, hogy most hogyan használnám fel. Ledarálnám, összekeverném sóval, borssal, borsikafűvel (csombor), fokhagymakrémmel, zsemlemorzsàval, 1 tojással, és kisütném, mint a fasírtot. Amint látható, karfiolt kínáltam hozzá, és biztos volt valami más is, mondjuk egy kis bulgur. 


Bibliás elmélkedés:
Sokáig úgy voltam vele, hogy Isten megteremtette a világot, aztán kivonult, velem egészen biztosan nem törődik. Nagyon meglepődtem, amikor rájöttem, hogy feltétel nélkül szeret engem. A tízparancsolatot például nem azért adta, hogy vegzáljon, hanem, mert jót akar nekem. A vasárnapot azért szenteljük meg, hogy MEGPIHENJÜNK!:
Szenteld meg, ...ne dolgozz ezen a napon, ...hogy megnyugodjál!" (V. Mózes 5.14)
Tehát értünk van. Persze nem tudjuk teljesen betartani. Jézus az egyetlen, akit ezzel kapcsolatban nem terhel bűn, de Isten nem is a tökéletességet várja el tőlünk, hanem az igyekezetet.  
 Hogy megnyugodjál! Hát ez nagyszerű! Isten nem kényúr, hanem szerető mennyei Atya, aki a legjobbat akarja a gyermekeinek! Rajtam áll, hogy engedelmeskedem, vagy nem. Követem Jézust, vagy nem. De NEKEM JÓ, HA IGENT ÉS NEM NEMET MONDOK. 
"Hogy megnyugodjak!"

4 megjegyzés:

  1. Micsoda leleményesség, fontos is ez a mai világban... mint a vasárnap megtartása. <3

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes voltál, finom ebédet varázsoltál belőle! A mellcsontokat én mindig elteszem, mélyhűtőbe gyűjtöm, és húslevesbe teszem bele.

    VálaszTörlés
  3. Eddig nálam is ez volt a gyakakorlat, meg lesz is, de most kifejezetten csontot vettem.

    VálaszTörlés