2023. március 30., csütörtök

Tojás linzer Blogkóstolóra

 

Végre újra szerveztek Blogkóstolót. Ez egy olyan játék, ahol gasztrobloggerek vehetnek részt, és egymás receptjei közül választanak és főznek. A "Gasztroblogok tiltások nélkül" elnevezésű facebook csoportban hirdették meg. Nekem teller-cake blogját dobta a gép, aminek nagyon örültem, mert régi, hűséges követője vagyok. Nagyszerű tortákat, kekszeket, finom süteményeket készít, és teszi közzé a receptjeit. Érdemes odalátogatni. Katt a kék szövegre!
Emlékeztem is erre a sütire, gyorsan megkerestem, és meg is sütöttem a kórusnak. Bátran elmondhatom, hogy ízlett mindenkinek, jó lesz a húsvét hétfői asztalra is ez a tojás alakú linzer. Csak apróbb változtatások vannak Zsuzsa receptjéhez képest.
Hozzávalók:
30 dkg finom liszt 
1 teáskanál sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag reszelt citromhéj
5 dkg porcukor
23 dkg margarin
1 tojássárgája
......
baracklekvár
Elkészítés:
A száraz anyagokat habverővel összekeverjük, elmorzsoljuk benne a puha margarint, majd összedolgozzuk a sárgájával. 10 percre hűtőbe tesszük. Lisztezett gyúródeszkán kb 2 mm vastagra kinyújtjuk, és kiszaggatjuk. Ehhez a férjem egy pogácsaszaggatót alakított át teller-cake ötletéből. 

A sárgájának először kis pogácsaszaggatóval szúrtam ki minden második formát, de el volt már deformálódva, így egy gyógyszeradagoló műanyagot vetettem be, és ezzel szebb kerek lyukakat tudtam kivágni. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket, és 180 fokra előmelegített sütőben kb 12 perc alatt lettek kész. Mivel a sütéskor nem lettek teljesen egyformák, össze kellett párosítani őket. Tehát nem jött be a " hasonlítanak egymásra, mint két tojás" szólásmondás. Habár, ha jobban belegondolunk, a hasonlít nem jelenti azt, hogy egyforma. Na, szóval a nálam ügyesebbek pontosan megegyező nagyságú linzereket fognak készíteni. 😊

A tele lapocskákat megkenjük lekvárral, a lyukasakat megszórjuk porcukorral, és egymásra illesztjük. Ha kevésnek találjuk a lekvárt, még óvatosan tehetünk rá utána. Én nem vártam vele napokat, hanem azonnal töltöttem, és mindjárt be is vittem a kóruspróbára, ahol a születésnapomat ünnepeltük. A cukorbeteg kántorunk kedvéért tk lisztes pogácsát is sütöttem. Majd hozom azt a receptet is.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyesen megoldottátok a forma készítését. Mikor először láttam Zsuzsinál megtetszett a recept és mutatós sütemény de nincs hozzá formám így elmaradt a próbasütésem. Az ötletet kölcsönveszem nincs akadály. Mutatósak lettek és finomak voltak biztos. Utólag is Isten éltessen sokáig erőben egészségben!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök itt is! :-) A férjed szebb formát nyomorgatott, mint én... :-D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes süti, nálad is nagyon szépek lettek. Biztos gyorsan fogytak.
    Nagyon boldog szülinapt kívánok, Isten éltessen sokáig, jó egészségben!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Éva, Zsuzsa, Katalin! Köszönöm a hozzászólásokat, és jókívánságot. Két hatos. Sajnos.

    VálaszTörlés