2021. november 15., hétfő

Csirkeleves birsalmával

 

Anyósom füstölt hús lében főzött egrest (pöszméte). Soha nem hallottam erről azelőtt, de nagyon finomnak találtam. Erdélyi szokás, hogy húst és gyümölcsöt párosítanak, és nem rántják be a leveseket, hanem csorbát főznek. Ez viszont alighanem román hatás, és nem is mindenki követi. Anyósom jó sűrű rántást adott minden főzelékhez, leveshez is. Én is szeretem berántani a dolgokat, de inkább csak ízfokozás, mint sűrítés céljából. Ezt a levest a füstölt húsos egresleves mintájára készítettem, és nagyon finom lett. A csirkemellet rendszerint szeletelem, és formára vágom. A leeső részeket raguba vagy levesbe szoktam felhasználni. A férjem ugyan nem szereti a csirkemellet, mert száraznak találja, de mártással, vagy levesben neki is ízlik. Mivel hamar elkészül, igazi megmentő lehet időszűke esetén, bár nem a legolcsóbb mulatság. Szeretjük tárkonnyal  , sajttal-tejföllel ,őszibarackkal sütve , kínai módra, szerecsendióval (nagy kedvenc!)
A pojéka leves is hasonló egy kicsit a mostani levesemhez, mert húst és gyümölcsöt, aszalt szilvát  tálal egyben. 
Jérceleves birsalmával, hozzávalók:
egy maréknyi csirkemell darab
2 evőkanál reszelt zöldség (idei eltevés)
1 fokhagyma
2 babérlevél
néhány szem bors
2 evőkanál bulgur
1 kis birsalma
......
joghurt vagy tejföl
Elkészítés:
A birsalmát apró kockákra vágjuk, és a bulgur kivételével a többi hozzávalóval egyszerre tesszük fel főni kb másfél liter vízben. A vége felé adjuk hozzá a bulgurt. Ízesíthetjük joghurttal vagy tejföllel, de anélkül is finom. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése