2021. november 2., kedd

Csalamádé cukormentesen

Már több is van a blogon, most csak azért teszem közzé, hogy megmutathassam az uborkákat. Férjemnek mérnöki végzettsége is van, és így rendezte el őket, amikor beállt segíteni. El voltam ragadtatva. Nekem sose jutott volna az eszembe, mindig csak beledobáltam a tálba, hiszen úgyis mindjárt gyalulva lesznek. A recept a régi, csak kicsit más zöldség arányokkal és édesítővel. Még nem próbáltam így, remélem, eláll.  Itt vannak a régiek szép sorban. Katt a kék szövegre. 

6,5 kg zöldségből készült. Ebből 2 kg a vágott káposzta*, van benne 6 nagy hagyma, 5-6 szem zöld paradicsom, 6 piros répa, a többi zöldpaprika és kétszer annyi uborka (nem kígyó). A hozzávalókat legyaluljuk,(az uborkát  nem hámozzuk), egy nagy tálban összekeverjük 40 dkg cukorral, vagy 10 dkg 1:4 édesítővel, 10 dkg sóval, egy lapos evőkanál tartósítószerrel, és 1 dkg borkénnel, hogy fehér maradjon. Hozzáöntünk 3 dl 20%-os ecetet is. Tehetünk közé apró uborkát, egész répát, gyalult kis zöld dinnyét is. Letakarjuk, és másnapig állni hagyjuk, néha megkeverjük, majd üvegekbe töltjük, lezárjuk és a kamrába tesszük. Nem kell hozzá külön levet forralni. Nagyon finom. Én virág helyett ajándékba is szoktam vinni közeli ismerősöknek, vagy karácsonykor ajándékozom. Nagyon örülnek neki.

Biztos szebb lenne, ha kézzel vágnánk, de a robotgép óriási segítség. 



*a piacon vettem gyalult káposztát

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a csalamádéd, finom lesz télen! Biztos eláll cukor nélkül is, hisz van benne tartósító.
    Jó lehetett a családi munka, mi is sokszor együtt főzöcskélünk.
    Nekem is egyik kedvenc savanyúságom a csalamádé, Apukám szokta eltenni, neki egy nagyon ízletes mézes felöntőlé receptje van.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon csábít a mézes felöntőleved. Nemrég mutattad a savanyúságaidat vele. Mi ugyan nem ehetjük, de van a családban olyan, aki igen.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom csalamádétok lesz télen guszta!

    VálaszTörlés