2021. november 22., hétfő

Abált szalonna

 

Amikor megláttam, tudtam, hogy este abált szalonnát eszünk. Egész orvosi kar tiltja, de néha kell egy kis kihágás. Különben is, mindig kitör valami hisztéria valamilyen étel miatt. Hol a só, hol a tej, hol a szénhidrát, hol a cukor, hol a zsír van tiltó listán, pedig mindenből kell egy kicsi. A zsírról ráadásul most kitalálták, hogy nem is ettől hízunk, mert a szervezetnek több energiába kerül elégetni, mint amennyit ad. Van olyan fogyókúra, ahol tudatosan esznek zsírt.
Azért nem fogom rendszeresíteni, még akkor sem, ha legnagyobb örömömre a legnagyobb része hús volt, de hát a hús is majdnem tiltó listára került a jegesmedvék miatt. Egyesek szerint ugyanis attól melegszik a föld, hogy a háziállatok sok káros anyagot termelnek. Na, nem folytatom. 
Sós vízben megfőztem a szalonnát, majd lecsöpögtettem, még sóztam egy kicsit, megkentem zúzott fokhagymával, és megszórtam őrölt piros paprikával. Igazi magyaros étel. Jól illik hozzá a csemege uborka, a savanyú káposzta és a finom barna kenyér. Jó étvágyat!



2 megjegyzés: