2020. május 10., vasárnap

Kovászos kenyér

 Amikor elkezdődött a kijárási korlátozás, már nem kaptam élesztőt. Megpróbáltam kovászt készíteni, de az első kenyér nem lett valami jó. Aztán került élesztő is, de Juci lányom olyan sikeresen kezdett kovászos kenyereket sütni, hogy engem is magával rántott. Szabi, a pék videói alapján dolgozott, én is azt követtem, és már az első kenyér ilyen lett. A férjem viszont azt mondta, hogy ha ennyi macera van vele, és megesszük fél óra alatt, akkor inkább hagyjam az egészet. Neki nagyon jó a régi fajta barna kenyér is. Aztán kisült ez, megkóstolta, és már árnyaltabban fogalmazott. 😊 
Tényleg nagyon finom, bár az állagán van még mit javítani, de én teljes kiőrlésű lisztet is tettem hozzá, talán ezért laposabb egy kicsivel. És egy decivel több vizet. Az anyakovászt Jucitól kaptam. Ez az üveg már a saját nevelésem.
 Bevagdosás előtt.
 Bevagdosás után.
 A másik cipó kicsit eltérő mintával.
 Ilyen a belseje.
Itt a videó. Kovász készítés Szabival. A 7. naptól kapcsolódtam be. Akkor már egy hete volt hűtőben a Jucitól kapott kovász. Szabi mindent jól elmond. 

1 megjegyzés: