2023. július 21., péntek

Joghurtos kevert sárgabarackkal

 

Az utolsó sárgabarackos, azt hiszem. Nem voltam megelégedve idén. Talán nem is magyar barack volt, amit vettem, mert nem volt igazán finom. Főztem ugyan lekvárt, és jól is jön majd a télen, de nagyon sok édesítő kellett volna, hogy ellensúlyozza a savanykás ízt. Igazán érettet pedig nem találtam sehol. Hiába raktam ki a napra, nem sárgult be rendesen.               
 Más is így járt? Mik a tapasztalatok? 
A joghurt se sikerült most, kicsit túlmelegítettem, így pite lett belőle. A házi zsűri finomra értékelte azért, és ez a lényeg. Nincs az a rossz, amiből Isten ne tudna jót kihozni.     
Hozzávalók:                                                                     
2 bögre finomliszt 
1 csomag sütőpor 
1 bögre joghurt 
4 tojás 
fél csomag reszelt narancshéj 
3 evőkanál olaj 
1 evőkanál 1:4 édesítő 
-1 evőkanál rum 
-1 marék dió
...........
2 sárgabarack
Elkészítés:
A diót apróra vágjuk. A száraz anyagokat a szárazzal, a folyékonyakat a folyékonnyal összekeverjük, majd elegyítjük, és jól kikeverjük. A rum és a dió a végén kerül bele. Egy kis tepsit megkenünk margarinnal, megszórjuk liszttel (vagy sütőpapír), és beleöntjük a tésztát. A tetejére a szeletekre vágott barack kerül. 200 fokra előmelegített sütőben megsütjük. 15-20 perc múlva mérsékeljük a hőfokot 180-ra. Kb 40 perc alatt lesz kész. Tűpóba! 
Más az állaga cukorral, finomabb, könnyebb lesz a tésztája, de már a fehér liszttel is vétkeztem, nem akartam túl lazára venni. Így is el fog fogyni. 


2 megjegyzés: