2023. július 13., csütörtök

Ordás/ricottás palacsinta

 

Egészen addig nem érdekelt az orda, amíg meg nem tudtam, hogy ez az olaszok ricottájával teljesen azonos tejtermék. Mindkettőt (illetve nem is kettő) ugyanúgy készítik, a sajtnál kimaradt savóból, melyet újra melegítenek, és leszűrnek. Csak hát az orda erdélyi, a ricotta meg olasz. Mivel az erdélyi blogokon palacsintát töltöttek vele, nem is gondoltam arra, hogy lecseréljem vele a túrót, de most kipróbáltam, és nagyon finom lett. Hagyományosan kaporral keverik, és édesen kínálják. Selymesebb állagú és nagyon finom így is. Azt írják, hogy csak frissen jó, de én ezt nem tudtam, és két nap múlva használtam fel. Nem tudom, milyen a friss, nekünk így is ízlett. Majd még próbálkozom ordával ezután is.


Hozzávalók:
fél liter tej
20 dkg finomliszt
2 tojás
fél dl olaj
csipet só
teáskanál 1:4 édesítő
...
30 dkg orda
édesítő
egy csokor kapor
1 evőkanál reszelt citromhéj
2 tojássárgája
(tej)
....
tejföl

Elkészítés: A tej egy részét helyettesíthetjük vízzel. A folyadékot, a tojást, sót, édesítőt vagy cukrot, lisztet, olajat habverővel jól elkeverjük. Kicsit állni hagyjuk, majd olajozott palacsintasütőben a szokott módon kisütjük.

A kaprot megmossuk, és apróra vágjuk. Az ordához keverjük, édesítjük. A tojássárgájával jól felhabosítjuk egy mixer segítségével. Én szeretem a citromot, amibe csak lehet, teszek. Így itt is adtam hozzá reszelt citromhéjat. Jó krémes volt, így tejet nem is adtam hozzá. Megtöltjük a palacsintákat.

Megkenhetjük őket tejföllel is. Mivel már volt a családban betegség a nyers tojástól, én mindig hevítem egy kicsit. Most fogyasztás előtt a töltött palacsintákat tettem mikróba. 


Sedithtől lestem az ötletet.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki a palacsintád, finom lehetett, mi is szeretjük az ordát. Erdélyben többször ettünk már, főleg Torockón a panzióban 😊. Ott is kaporral, pite szerű süteményt szoktunk kapni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi a neve annak a süteménynek?

      Törlés
    2. Hogy mi a neve nem tudom, Torockón Magdi szokott ilyet sütni a panzióban, ordás tésztának szokták mondani:
      https://karpatutak2.blogspot.com/2011/11/erdely-izei.html
      Itt megnézheted, a sorozat vége felé van.
      Szerintem linzer szerű a tésztája, mint nálunk a túrós pite.

      Törlés