2023. július 24., hétfő

Lecsó kolbásszal

 

Ha nyár, akkor lecsó, bár már egész évben lehet kapni paprikát, paradicsomot, de azért inkább az idényzöldségeket fogyasztjuk. Persze mindig teszek el télire is, de az inkább a sokparadicsomos változat. Ezt a sült paprikát szinte csak nyáron vagy ősszel szoktam készíteni. Többnyire ugyan tojással keverem, de ezt a kolbászost se vetjük meg. Finom friss kenyérrel, egy kis vörösborral nagyszerű ebéd vagy vacsora. Nincs kőbe vésett receptje, de többnyire így készítem.

Hozzávalók:
néhány szelet füstölt szalonna
(olaj)
1 kg zöldpaprika
2 nagy paradicsom
1-2 nagy hagyma
1 szál főzőkolbász
só, bors
Elkészítés: A szalonnát kis kockákra vágjuk és kiolvasztjuk. ha nem akarjuk felhasználni a zsírját, akkor leöntjük róla, és olajat használunk helyette. Így könnyebb ugyan az emésztés szempontjából, de veszít az ízéből szerintem. A  zsiradékon megpirítjuk a karikára vágott kolbászt. Szűrőkanállal kiszedjük, és jöhet a felkockázott hagyma, majd 

  a felkockázott paradicsom. Addig sütjük, amíg összekunkorodik a héja.
A paprikával együtt sózzuk, borsozzuk. A sóval érdemes csínján bánni, mert a szalonna is és a kolbász is sósak. Sütjük tovább, majd a vége felé visszaöntjük a szalonnát és a kolbászt is. Persze lehet együtt sütni a dolgokat egymás után. Ki hogy szereti. 
Lehet még megkötni egy-két tojással, de én nem szoktam keverni. Vagy tojásos, vagy kolbászos. 


Tökös lecsó Receptekért katt a kék szövegre

5 megjegyzés:

  1. Finom nyárias ebédetek volt, sok kolbásszal!
    Én általában tojással szoktam készíteni, pár szelet füstölt kolbásszal. De ez a tied így könnyedebb lehetett.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, szinte érzem a kellemes illatát!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és finom lecsót készítettél. Nyáron nálunk is sokszor készül kolbásszal és tojással, de télen meg sem fordul a fejemben hogy lecsót főzzek.... mindent a maga idejében eszünk.

    VálaszTörlés
  4. A lányaim nagy kedvence a lecsó! :-)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Katalin, Éva, Gizi, Zsuzsa! Már megint csak most köszönöm meg a kedves hozzászólásaitokat, mert nem jutottam a géphez előbb. A telefonról meg nem enged be a rendszer a saját blogomba hozzászólást írni. Érthetetlen.

    VálaszTörlés