2023. július 12., szerda

Cukkinikrém

 

A cukkini nagyon hálás. Sokféleképpen feldolgoztam már. Ide gyűjtöttem a receptjeimet. Cukkinikrém is van már, de külön írva. A gimiben nagyon jó voltam helyesírásból, de mára már néha alapdolgokon is gondolkodnom kell. Cukkinikrém vagy cukkini krém?

Apróbb változtatások történtek csak ahhoz képest. Mindkettő sütőben kezdi, de kicsit más anyagok is szerepelnek

Hozzávalók:

1 közepes cukkini
2 vöröshagyma
2 főtt tojás összetörve
só, bors
1 evőkanál vágott petrezselyem
2 evőkanál zabpehely

Elkészítés:



A cukkinit megmossuk, kisebb darabokra vágjuk, és a hagymákkal együtt kisütjük. Ha kész, lehúzzuk a héját, keverőtálba tesszük a zabpehely kivételével a többi hozzávalóval, és botmixerrel selymesítjük. A pépesítés helyett használom ezt a magyar szót. Mit lehetne a botmixer helyett? A merülőmixerben is van idegen szó. Tehetünk bele kicsi olajat vagy tejfölt is. Fontos! A sütés után csepegtessük le! Én ezt elmulasztottam, mert arra gondoltam, hogy a zabpehely majd felszívja az esetleges nedvességet. Ez nem sikerült tökéletesen. Később is megállt a tetején egy kevés lé, amit leöntöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése