2018. március 22., csütörtök

Joghurt házilag




 A Tejtermékek házilag című bejegyzésben már említettem a joghurtot, de úgy gondoltam, hogy érdemes újra elővenni a receptet.
Hozzávalók:
1 liter házi tej
1 dl bolti joghurt
1 melegen tartó edény
Elkészítés:
Teljesen véletlenül fedeztem fel, hogyan készíthetjük otthon is.  Egy Tupperware edénybemutatón említette a hölgy, hogy a zöld kancsó melegen tart, ezért a tej joghurttá dermed benne. A tejet előbb fel kell forralni, és  kb 42 fokra lehűteni. Az első kancsóhoz szükséges egy doboz bolti joghurt is. Jól el kell keverni a tejben, és lazán rátenni a fedelét. Néhány óra alatt  kész, de hogyha hűvös a konyhánk, lehet, hogy több időre van szükség. Mostanában felteszem a radiátorra. Ha nincs ilyen kancsónk, akkor lehet kapni joghurt készítő gépet, de szerintem az is megfelel, ha az edényt, amiben készítjük, jól bebugyoláljuk egy takaróba. Én úgy tudom, hogy kell neki levegő, hogy a joghurt kultúra hatni tudjon.

A következő adaghoz félreteszünk egy dl általunk készített joghurtot, és ezt kb 10-szer megismételhetjük. Aztán újra szükséges a bolti.
Édesítőszer vagy cukor és gyümölcsök hozzáadásával finom gyümölcsjoghurtot kapunk. Én fagyasztott meggyet és házi baracklekvárt használtam most. Megszórtam egy kis nádcukorral díszítésnek. 


Újabban (2022-től) befőttes üveget használok. Jól bebugyolálom egy meleg sálba.


Eégi recept új képekkel is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése