2022. november 8., kedd

Pogácsa tk lisztből Katalin játékára

Katalin játékot hirdetett 

"Mindennapi kenyerünk" 

címmel, és az elsők között jelentkeztem. Ide kattintva lehet megtalálni a kiírást. Nagyon szeretek így játszani. Régebben sokan részt vettek, mára meglanyhult az érdeklődés. Remélem, most többen játszanak. Mivel a feltételek között szerepelt, hogy régi recepttel is lehet jönni, én újra osztom ezt a pogácsát, melyet nagyon megszerettünk. 

Az eredeti recept és kicsit több szöveg itt található.
Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
2 dkg élesztő
fél dl tej
mk cukor
másfél doboz tejföl
fél evőkanál só
bors
egy tojás
-tetejére
reszelt sajt
kenéshez tejföl
Elkészítés:
A száraz anyagokat összekeverjük, az élesztőt felfuttatjuk a cukros tejben. A folyékony anyagokat is elegyítjük, és beledagasztjuk a többibe. Nem várunk vele, hanem kétujjnyi vastagra kinyújtjuk, kiszaggatjuk, becsíkozzuk a tetejét, megkenjük tejföllel, rászórjuk a sajtot, és hideg sütőbe toljuk. 200 fokon pirosra sütjük. A tejfölös dobozok mérete folyamatosan változik, egyébként sem jegyeztem meg sajnos, hogy melyik volt. Az vezessen ebben, hogy nem lágy, hanem inkább ruganyos legyen a tészta.




2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a játékra való jelentkezésedet, és hogy ilyen gyors voltál! Várom a többi kenyérféleségedet, remélem megjön másoknak is a kedve a játékhoz 😀.
    Szép magasak a pogácsáid, biztos finomak voltak!

    VálaszTörlés
  2. Guszta szép magasra feljött a pogácsád! Már én is készítem jelentkezésemet , remélem másoknak is megjön a kedve a játékra!

    VálaszTörlés