2023. május 1., hétfő

Zöldhagymás zabszelet. Kicsit diétás

 


Egy időben gyakran sütöttem valamilyen sós ropogtatni valót, hogy a férjem ötszöri étkezése meglegyen, és a jókedv is társuljon hozzá. Már 5 éve én is eszem tízórait és uzsonnát is, csak én megoldottam almával, kenyérrel, mert eredetileg a fogyás miatt álltam át. Neki viszont számolnia kell a szénhidrátot. Igaz, hogy már nem számoljuk, de sacc per kábé azért betartjuk. Ezt a zabszeletet is egy kis étkezéshez készítettem, és élveztük mind a ketten.

Hozzávalók:


20 dkg zabpehelyliszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
fél csomag sütőpor
1 teáskanál só
1 mokkáskanál bors
1 mokkáskanál őrölt kömény
1  mokkáskanál morzsolt rozmaring
10 dkg margarin
1 tojás
-------
2 csomag zöldhagymaszár
1 dl olaj
só, bors
Elkészítés: 
Zabpehelylisztből darálással szoktam előállítani a lisztet. Olcsóbb, mintha megvenném. A száraz anyagokat összekeverjük, elmorzsoljuk benne a margarint.  A hagymaszárat apróra vágjuk, az olajon megpároljuk a fűszerekkel, hűtjük. Hozzáadjuk a tojást, összegyúrjuk a tésztával, és margarinozott kis tepsibe simítjuk. 

180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és addig sütjük, amíg kezd pirulni a teteje. Kb fél óra. Jó hüvelykujjnyi vastag lesz. ha vékonyabbra szeretnénk, akkor nagyobb tepsit használjunk.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó! Sok metélő fokhagyma száram van, azzal fogom kipróbálni. Köszönöm!

    VálaszTörlés