2023. május 4., csütörtök

Fenyőrügy likőrnek és mézzel, indul!

 

Valahol azt olvastam, hogy a koleszterin problémákra jó egy kis alkohol. Azóta majdnem minden nap megiszom egy korty töményebbet, vagy egy dl bort. Nem mindig jut az eszembe, de most éppen a rumos meggy visszamaradt levét kortyolgatom. Mivel több helyen is megcsodáltam már a fenyőrügy pálinkát, likőrt, szirupot és egyebeket, elhatároztam, hogy bővítem az italkínálatomat. A kertben nagyon szép zsengék most a hajtások, így leszedtem egy kis tálra valót. Úgyis ki akarja vágni ezt a fát a lakótársunk, mert rossz helyen van. 

Mivel semleges ízű alkohol illik hozzá, így vodkát vettünk. Nem valami erős, de nekem éppen jó lesz.  Nagyon fontos, hogy csak fenyőfáról gyűjtsük a hajtásokat. A tiszafa is hasonlít, de annak minden része mérgező! Én a karácsonyfának valóról szedtem, de azt írják, hogy bármelyik fajta jó. 

Hozzávalók:


10 dkg fenyőrügy

4 dl vodka

(méz, víz)

Elkészítés: Nagyon könnyű elkészíteni. A fenyőrügyeket alaposan mossuk meg, majd egy sterilizált üvegbe szórjuk, és öntsük rá az alkoholt. Ebben fog állni 10 napig, majd forralt vizet és mézet öntök hozzá. Cukorszirupot is lehet, de én a méz mellett döntöttem. Majd folytatom a beszámolót. 

Egy kis üveg gesztenyemézet is találtam a kamrában. Már jócskán megkeményedett, ezért forró fürdőbe állítottam az üveget. Miután meglágyult, kb 10 tiszta rügyet nyomkodtam bele. Na, és most hogyan tovább? Megoszlottak a vélemények arról, hogy sötét, hűvös helyen, vagy éppen ellenkezőleg, napon kell tartani a továbbiakban. Én az előbbi mellett döntöttem, és szépen beraktam a hűtőbe a másik mellé. 1-2 hónap múlva le kell szűrni. Köhögés ellen javasolják télen vagy bármikor egy kis gyömbérrel. 



2 megjegyzés:

  1. Boztos nagyon finom lesz a likőröd, szép üde zöldek a rügyek. Apukám is csinált már fenyőrügy pálinkát, de minden más ízesítés nélkül, csak a tömény pálinka és a fenyő. Az is finom volt 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, mert még nem is kóstoltam.

      Törlés