2023. május 15., hétfő

Fenyőrügy likőr kész

 

Az előkészületekről itt írtam.  Végül is az indulásnál mind a fél liter vodkát felhasználtam, és még tettem bele rügyeket másnap egy kisebb üvegbe. Most pedig leszűrtem a fenyőrügyeket, és összekevertem két evőkanál akácmézzel és 2,5 dl forralt vízzel.  Biztos lehet tenni bele még fűszereket, de én csak így hagytam. Egyik családtagunk lesz a fő fogyasztója, remélem, ízleni fog neki.

Innen indultunk. A mézet (jobb oldali üveg) nem szűröm le. Majd kikerüljük fogyasztáskor.


Ide érkeztünk 11 nap múltán. Láthatóan elvesztette a friss, üde zöld színét, de az aroma átkerült a vodkába. 
Tegyek bele egy kis zöld ételfestéket? 


Több ital itt.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép üde színe lett a likőrödnek, finom lehet. Szuper képeket készítettél róla, most szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Szívesen megkínállak, ha meglátogatsz egyszer.

      Törlés
  2. Kóstoltam egyszer fenyőrügy likőrt, de már nem emlékszem az ízére, csak megnyalintottam. Szörpöt akartam már többször készíteni, de még nem jött össze, hogy "elkapjam" a dolgot, mármint, hogy éppen akkor legyen időm is elmenni szedni, amikor pont szedhető.
    Szerintem így natúr színben is jó, de ha keversz bele egy kis zöldet, attól sem lesz baja. Én, amikor mentaszörpöt csináltam, leturmixoltam a beáztatott mentát a folyadékkal, így kapott egy enyhe natúr zöldes színt.

    VálaszTörlés