2023. május 16., kedd

Kekszszalámi. Kicsit diétás

 

Ismét a dabasi szakácskönyvből készítettem ezt az egyszerű, de nagyszerű édességet. Már régóta készülök rá, de mindig visszatartott az, hogy sem anyukámnál, sem anyósomnál nem ettem ilyet. Gyülekezeti szeretetvendégségeken, iskolai büfékben fordult csak elő. Most viszont a mi asztalunkra is került. Sőt! Az a tervem, hogy holnap egy lelkésznőknek és lelkésznéknek szervezett találkozóra ezt viszem. Biztos lesz, aki örül majd neki, mert diétásra változtattam az összetevőket. Fél adagból készítettem.
Hozzávalók:


20 dkg Detki cukormentes keksz
1 evőkanál 1:4 édesítő
12,5 dkg margarin
2,5 evőkanál kakaó
1 dl tej
Elkészítés:
 A kekszet (klopfolóval) darabokra törjük. A tejet, a margarint, az édesítőt, a kakaót összefőzzük, majd a kekszre öntjük, és alaposan összekeverjük. Fóliára halmozzuk, megformázzuk, becsomagoljuk, és néhány órára hűtőbe tesszük. 

Éles késsel szeleteljük. 


1 megjegyzés:

  1. Lehet hogy kevés is lesz mert ez nagyon finom! Hasonlóan szoktam én is csinálni csak cukorral.

    VálaszTörlés