2022. október 21., péntek

Birses túrós habos. Kicsit diétás

 

A jól ismert habos sütemények sorát gazdagítja. A kimaradt tojásfehérje felhasználására készült, nagyon népszerű a családban. Már több hasonló recept is van. Készült már boros almakrémmel, lekvárral, meggyel, narancsos birslekvárral is.

Hozzávalók:
25 dkg túró
2 tojássárgája
10 dkg liszt
10 dkg margarin
mokkáskanál sütőpor
csipet só
édesítő vagy cukor
(tejföl)
..........
birsalma
5-6 tojásfehérje
édesítő vagy cukor



Elkészítés:
A túrót áttörjük, majd a lisztbe keverjük a száraz hozzávalókat, beledolgozzuk a margarint, a sárgáját és a túrót is. Ha nehezen formázható, tehetünk bele egy kis tejfölt. Egy margarinozott piteformába nyomkodjuk, rá a vékony szeletekre vágott birsalmát, és 20 percre a 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk. A birsalmát megkenhetjük egy kis édesített vízzel. Felverjük a fehérjét egy kis édesítővel, kivesszük a tepsit, és rákenjük. Addig toljuk vissza 150 fokra, amíg megpirul a teteje.

Bibliás elmélkedés:
A napokban vonaton utaztam. Előtte felfakadt a szívemben egy imádság: Hadd tegyek valakinek bizonyságot az Úr Jézusról! Leültem egy kalapos hölgy mellé, és elővettem a könyvemet, Jókai Egy az Isten címűt. -Nem is tudtam, hogy Jókainak ilyen könyve is van-szólított meg a szomszédom. -Én sem.-válaszoltam,- majd elkezdtünk beszélgetni. Eszembe jutott az imádság, és megpróbáltam errefelé terelgetni a beszélgetést. 
-A könyv főhőse unitárius, nem hisznek Jézus istenségében, de én igen. Ő egylényegű volt az Atyával. Mit gondol erről?-kérdeztem. 
-Engem ez egyáltalán nem érdekel. Nekem semmit nem mond.-válaszolta. Akkor elmeséltem neki, hogy logikai úton kizártam az evolúciót, mert nem is lenne ennyi élőlény, ha tényleg a környezethez alkalmazkodva fejlődött volna az élővilág. Ki se jöttünk volna a vízből.  Egy házassági válságban talált meg Isten. 
-A mienk szerelmi házasság volt,-mondta-, de amikor megszűnt a szerelem, nekem eszembe se jutott maradni a kapcsolatban. Szépen váltunk el. 
-Nekünk Isten segített rendbe jönni, és még öt gyermekünk is született utána. Összesen 7 van.-Na, ettől azért mindenki lázba jön. Érdeklődve hallgatott egészen addig, amíg a hit gyakorlati oldaláról nem kezdtem beszélni neki. 
-Igen, Istenre bíztuk a gyermekáldást.  Megértettük, hogy mennyire szeret bennünket, és Krisztus meghalt a bűneinkért. 
Megint bezárult. Régen nem találkoztam senkivel, aki ennyire kedves ember, és ennyire elutasító lett volna a hit dolgait illetően. Mindegy, gondoltam. Amit kellett, elmondtam neki. Isten továbbviszi, ha gondolja. Hamarosan leszálltam, kedvesen elköszöntünk egymástól, magamban elmondtam érte egy imádságot. Senkiről nem mondunk le. Ki tudja, lehet, hogy találkozom vele is a mennyben, ha mégis megtér. Remélem, hogy egyszer meglátja, hogy Isten létezik, nagyon szereti őt, és helyet készített neki a mennyben.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom süteményt sütöttél, szívesen megkóstolnám ezt a habos csodát... kedvencem a birsalma, a napokban éppen kompótot főztem belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves hozzászólást. A birsalma nálunk is nagy kedvenc.

      Törlés