2022. október 30., vasárnap

Sola Scriptura sütemény

 

Amikor megláttam a pinteresten, azonnal tudtam, hogy el fogom készíteni ezt a könyv alakú süteményt a Reformáció ünnepére, vagyis október 31-re. Az előző bejegyzésben Nagy György Andrással elmélkedtünk azon, hogy jó-e, hogy valamennyi keresztyén felekezet ezen a napon ünnepel, hiszen Luther Márton volt az, aki elindította ezt a vallási megújító mozgalmat. Ő viszont az evangélikus egyház hittételeit fogalmazta meg, mi pedig reformátusok vagyunk. Idézek Andrástól: "Jézusnak elrendelt történelmi időpontban kellett megszületnie, megünneplésének naptári dátuma viszont közösségi egyezmény eredménye, amit befolyásoltak a létező más hasonló alkalmak (ilyen hatás sok korban és esetben megmutatkozott: legyen szó pogány, zsidó, vagy – később már – keresztény ünnepekről)." A reformáció idején előtérbe került a Szentírás olvasása, mint hitünk egyedüli zsinórmértéke, erre szeretném felhívni a figyelmet ezzel a kis desszerttel. 

Lehetne szabályosabb is, tudom, de van az a mondás, hogy ha nincs szétesve a Bibliád, akkor lehet, hogy az életed esik szét. Ez arra utal, hogy a Biblián keresztül Isten vezet, tanácsol, bátorít, megvigasztal, szóval személyes kapcsolatot keres velünk. Aki sokat olvassa, annak előbb vagy utóbb meglazulnak a lapok, de sok problémája megoldódhat.

 Sajnos nem szándékos volt mégsem, nem mértem elég pontosan. Legközelebb már tudni fogom, hogy egy mm-t sem lehet tévedni, mert ahogy nő a leveles tészta sütés közben, úgy lesz egyre alaktalanabb. 

Ahogy eldöntöttem, hogy könyv sütit fogok készíteni, mindjárt elém is jött egy csomaggal a boltban, úgyhogy Isten vezetésének gondolom. Spar leveles tésztát használtam, nem nyújtottam ki.  5x10 vagy 12x6 cm-es darabokra kell vágni. Középen megvajazni, 

egymásra rakni 6-7 darabot, majd lenyomtatni középen. Vigyázzunk, hogy ne vágjuk ketté, de az alsó lapot is érinteni kell. 

Tojással vagy kis cukros tejjel kenjük meg. Én ez utóbbi mellett döntöttem. A tojás árát ismerve, nem lehet rajta csodálkozni. A tepsiben még igazán helyes, nem igaz? Könnyebben szétválnak a lapok sütés közben, ha meglisztezzük őket egy kicsit. Én nem tettem, de már bánom. 
220 fokra előmelegített sütőben sütjük 15-20 percig.
Életünk mércéje címmel itt olvashatnak a bibliaolvasásról.

"A teljes Írás Istentől ihletett, hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre, hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített."(2.Timóteus 3.36-17)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes süti, ügyesen elkészítetted! Sütés közben pedig ahogy nőnek a tésztalapok, az már sajnos nem tőled függ... De nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes és hatásos, igazán inspiráló vagy megint!

    VálaszTörlés
  3. Katalin, Zsuzsa, köszönöm. Most már tudom, hogy mire kell figyelni, legközelebb szebb lesz.

    VálaszTörlés