2022. október 23., vasárnap

Batátás őszi köret

 

Férjem nem szereti a batátát, de azért én próbálkozom, mivel egészségesebb, mint a krumpli. Persze könnyű úgy, hogy háromszor annyiba kerül. Azért most befektettem egybe, és mondhatom, hogy nagyon finom lett, bár azt mondta, hogy furcsa ez a batáta. Ez nála nem a feltétlen lelkesedés jele, de megette hősiesen. Kicsit répaízű, de az nem lehet baj, mert a répát szívesen megeszi a húslevesben. Igaz, hogy az csak egy kis darab. Hevesen ellenállna, ha az összeset a tányérjára tenném. 

Egy zabkeksz recept van mindössze a blogon batátával. Lehet, hogy fejleszteni fogom az állományt. Addig is:

Hozzávalók:
1 nagy batáta
2 lila hagyma
1-2 gerezd fokhagyma
1 birsalma
só, bors, kakukkfű
vörösbor
Elkészítés:
 A batátát alaposan megmossuk, nem hámozzuk, és vastag szeletekre vágjuk. A birsalmát nyolc részre vágjuk, a hagymákat négyfelé. Egy olajozott tepsibe rakjuk valamennyit, rá a fűszerezett hússzeleteket, meglocsoljuk kb fél dl borral, és előmelegített, 250 fokos sütőbe tesszük. 10 perc múlva 200 fokra mérsékeljük a hőfokot. Pirosra sütjük a húst. A köretet a hússal együtt vesszük ki, és tálaljuk. 
..........
A képen egy piros és egy fehér virágszirom is van. Így emlékezem a mai ünnepről. Október 23-a van, arra emlékezünk, hogy a magyar nép fellázadt a szovjet elnyomás ellen 1956-ban.
A 3. zsoltár szavai talán ideillenek.
Dávid zsoltára... URam, mily sok ellenségem van, mily sokan támadnak rám! Sokan mondják rólam: Nem segít rajta Isten! 4De te, URam, pajzsom vagy nekem, dicsőségem, aki fölemeled fejem. Hangosan kiáltok az ÚRhoz, és ő meghallgat szent hegyén. Lefekszem, alszom és fölébredek, mert az ÚR támogat engem. Nem félek a sok ezernyi néptől, amely körülvett engem. Állj mellém, URam, szabadíts meg, Istenem! Hiszen te vered arcul minden ellenségemet, kitördeled a bűnösök fogait! Az ÚRtól jön a szabadítás.
Legyen áldásod népeden!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen, ősziesen tálaltad ezt a finomságot! Nálunk nagy kedvenc a batáta, a lányoméknál is, Apukám már pár éve termeszti a kertben. Én csak natúran szoktam megsütni, sütőpapírral bélelt tepsiben, van hogy meglocsolom tényleg csak pár csepp olajjal, van amikor enélkül. Semmi fűszer nem jön rá, még só sem, és én még a tányéromban sem sózom meg. És sütés közben le sem fedem semmivel. Nekem nem hiányzik róla semmi. Kb. fél cm-es szeletekre vágom, igy hamarabb és jól átsülnek. Sült húsokhoz és halakhoz szoktuk enni. Szerintünk a sült sütőtökre hasonlít az íze 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, emlékszem, hogy írtad már, hogy szeretitek. majd legközelebb megpróbálom ilyen egyszerűen, fűszerek nélkül.

      Törlés