2023. december 17., vasárnap

Fügelikőr kész! Vagy nem...

Letelt két hónap, és leszűrtem a likőrömet, de legnagyobb meglepetésemre kocsonyás lett. Nem is kicsit. Nem pudingszerű azért, de nem is az az áttetsző, kristályos valami, amire számítottam. Az íze nem rossz, de még elbír egy kis citromlét vagy valamilyen fűszert. Így néztek ki leszűrés előtt.A kis üveget egyelőre hagytam. 
Innen indultunk:
És most:
Kb fél liter lett, ami nem sok. A visszamaradt gyümölccsel majd valamilyen süti készül. 
A citromok elég bénán néznek ki, de tele voltak maggal, alig volt bennünk hús, ami tartást adott volna a szeleteknek. Még ilyet nem is láttam. 
Unokahúgom fogja megkapni a likőrt, mert nagyon lelkesen fogadta a facebookon, amikor megosztottam a készítését az oldalamon. Egy kis kóstolót hagytam csak. Jövőre jobban utánanézek, mi lehetett az oka Bizonyára a sok kis mag a ludas a kocsonyásodásban. 
Ha jobban belegondolok, általában sikerülnek az ételeim, néha a sütikkel van gondom, de az italok állnak egyértelműen a kudarc-lista élén. Például a szódás, cukrozott meggy, vagy a napon érlelt meggy. Egyik se lett igazán jó. Nem baj, ez azért nem annyira rossz. Majd meglátom a tesztkóstoló visszajelzését. Frissítés: nagyon ízlett neki.(dec.18)
 
1 kg füge
3 dkg nádcukor
1,2 dl víz
fél citrom leve
1 teáskanál vaníliás cukor
fahéj darabok, csillagánizs, szegfűszeg

Elkészítés:

A vízben felfőzzük a cukrot és a fűszereket, majd hozzáadjuk a citromlét.  Közben a fügét megmossuk, feldaraboljuk, és egy literes üvegbe halmozzuk. Ráöntjük a kihűlt főzetet, majd felöntjük annyi vodkával, hogy teljesen ellepje. Jól lezárjuk, és a hűtőbe tesszük. A bal oldalon  a mai vodkás fügék. Jobb oldalon pedig látható, mennyire megváltozott a gyümölcs és a lé színe is. Mikor szűrjem le? Tanácstalan vagyok, 45 napot is írnak, de hónapokat is. Vajon nem romlik-e meg, ha csak ilyen kevés vodka van benne, ráadásul a citromlét és a fügét nem is forraltam fel. A birsalmát felfőztem, de a fügét nem akartam, nehogy szétmálljon. Majd kóstolgatom. 😊

6 megjegyzés:

  1. Szép a színe, szerintem inkább még vodkát tegyél bele talán az hígítani fogja . Próbáld ki kis adaggal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz, de az unokahúgom már megkapta, és nagyon ízlett neki így is. Ani

      Törlés
  2. Lett azért szépen belőle, biztos finom is, és örül majd a megajándékozott! A színe is szép lett!
    Én talán nem tettem az üvegbe ennyi fügét. Azt hiszem 9 szemet egy fél literes üvegbe, és erre öntöttem 3 dl szeszt. Likőröknél mindig a tiszta pálinkafélébe szoktam beáztatni a gyümölcsöt, és hígítani csak a végén, a leszűrés után szoktam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem úgy tűnt, hogy sok fügét tettél bele, mert szerintem nem adtál meg akkor mennyiséget. Nem baj, ízlett a címzettnek így is.

      Törlés
    2. Adtam meg mennyiséget, már az elején is, de a pálinkát csak úgy nagyjából. 6-7 szem füge, és 2,8-3 dl pálinka. Hogy pontosan mennyi nem tudom, amennyi a fél literes üvegbe belefért a fügékre öntve. De most már mindegy is, a lényeg hogy ízlett a címzettnek.
      Majd jövőre jobban odafigyelünk 🙂..

      Törlés
    3. Igazad van, de én úgy láttam, hogy tele van az üveg. A mennyiséget nem is figyeltem. Majd jövőre, ha le nem fagy a bokor.

      Törlés