2023. december 7., csütörtök

Naspolyakrém és fenyőkeksz sütőtökkel. Kicsit diétás

 





Anyukám nagyon szerette a naspolyát. Mindig volt a kertünkben. Ha elfogyott, akkor vett a piacon. Érdekes gyümölcs. Akkor jó, amikor a dér megcsípte, mert attól lesz puha, de éppen ezért egyáltalán nem bírja a szállítást. Vagy saját termésűt tudunk csak fogyasztani, vagy kiskereskedőnél vásárolhatunk. Bevásárló központban még nem láttam. 


Nagyon karakteres íze van, most sem kellett hozzá semmilyen fűszer, mégis finom volt. A tejszín lágyított rajta egy kicsit, úgyhogy üdítő uzsonnánk volt. 
A hozzá kínált keksz nagyobb mennyiségben készült, de kiszakítottam egy kis adagot, hogy legyen néhány fenyőfa is az új formámmal. Aztán kitaláltam, hogy jó lesz a naspolyához. Úgy is lett.
főzés után


 Hozzávalók a krémhez:
35 dkg áttört naspolya
2,5 dl tejszín
1 teáskanál 1:4 édesítő
(1 teáskanál keményítő)

Elkészítés: A naspolyát megmossuk, és annyi vízben, amennyi ellepi, feltesszük főni 5 percre. Utána átpasszírozzuk. Én a robotgépemet használtam, és majdnem tönkre tettem, mert a nagy magok beszorultak a szűrőjébe. Alig tudtam kiáztatni, és kipiszkálni őket. Végül sikerült, de legközelebb kimagozom előbb vagy szitán töröm át. A tejszínt felverjük, de olyan lassan ment, hogy tettem hozzá egy kis keményítőt, hogy sűrűsödjön. Lehet cukorral is édesíteni természetesen. Az áttört gyümölcsöt és a tejszínhabot összekeverjük, poharakba töltjük, és rátűzzük a fenyőkekszet.  Ehhez kettőt összeragasztottam egy kis krémmel.

Hozzávalók a kekszhez:
10 dkg zabpehelyliszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
fél csomag sütőpor
1 csipet só
1 evőkanál 1: 4 édesítő
1 mokkáskanál fahéj
5 dkg margarin
125 g sütőtök
6 g (egy csomag) reszelt narancshéj
...
1 teáskanál útifűmaghéj
Elkészítés: Az útifűmaghéjat 80 ml vízben kocsonyásítjuk. A száraz anyagokat összekeverjük, elmorzsoljuk benne a margarint, majd hozzáadjuk a sütőtököt és a maghéjat is. Összegyúrjuk, kicsit pihentetjük, majd vékonyra kinyújtjuk, és sütiformákkal kiszaggatjuk. 200 fokra előmelegített sütőben kisütjük. Kb 12 perc.


Naspolyakrém receptje innen
Tápiókagyöngy naspolyával (katt a kék szövegre a receptekért)

4 megjegyzés:

  1. Igazi különlegesség, nagyon kreatív vagy! Finom lehetett, a naspolyát én is szeretem, bár csak nagyon ritkán jutok hozzá. De így krémnek is szuper lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a naspolya ritka gyümölcs, de nagyon egészsèges. Ani

      Törlés
  2. Érdekes gyümölcs valóban, jó, hogy receptet alkottál vele.

    VálaszTörlés