2023. december 11., hétfő

Gombás táska

 

Ez csak egy kis ötlet. Volt egy leveles tészta a hűtőben, és némi gombapörkölt maradék. Összeházasítottam őket. A frigy remekül sikerült, bár a biztos végüket jelentette nagyon hamar, és éppen elég volt a másfél darab vacsorára. 

A leveles tésztát négy felé vágtam, és az egyik felére adagoltam egy kanálnyi pörköltet, melyben elkevertem egy fél felvert tojást. A  másik felét bevagdostam, ráhajtottam, kicsit lenyomkodtam, megkentem tojással, és 250 fokos sütőben kisütöttem. 




Gombás táska tk liszttel (receptért katt a kék szövegre)
gombás táska tk liszttel

Bibliás elmélkedés:

Nagyon szeretem a gombát, de még sosem gondolkodtam el azon, hogy vajon ettek-e gombát a bibliai korban. Most utánanéztem egy kicsit, beírtam az egyik bibliai keresőbe, hogy gomba, de csak Gomora jött elő, amely Sodomával társulva a gonosz szimbólumává vált. Igaz, hogy van egy csomó mérges gomba faj, de sok finom ehető gomba is. A bibliában csak a lepraként, vagy poklosságként gombával találkoztam, ami valójában egy vagy több penészfaj. Kár. Sok finomságról maradtak le az akkori emberek. Talán nem is termett arrafelé ilyen gomba? -gondoltam tovább, de állítólag minden földrészen előfordul, nagyon alkalmazkodó. Nem lettem okosabb, de találtam több érdekességet is. Például létezik egy júdásfüle gomba, amely hazánkban is előfordul. Kocsonyaszerű, az emberi fülhöz hasonló, és ehető. Már ha valakinek van hozzá gusztusa. Miért Júdás füle? Iskariotes Júdás, az áruló, állítólag bodzafára akasztotta fel magát, ez a gomba pedig előszeretettel élősködik ott. Alakjáról Júdás füle jutott a névadó eszébe. Forrás: Turistamagazin 

Érdekes a párhuzam Júdás és a gombák között, hiszen Júdás is jó tanítványnak nézett ki eleinte, aztán mérgező lett, de valójában mindig is az volt, csak jól álcázta. Talán maga sem volt tisztában azzal, hogy  nincs a helyén, hiszen Jézustól megkapta a többi tanítványtól a gyógyítás, csodatétel ajándékát. Ezek azonban csak jelek voltak, nem cél, úgyhogy vigyázzunk. Ha egy "egyház" ezzel próbál híveket szerezni, akkor eltévesztette a célt, mert Jézus azért jött, hogy bűnbocsánatot és örök életet adjon a benne hívőknek, és ezt kell hirdetni az embereknek. Jó mutató az is egy magát kereszténynek tartó embernél, hogy van-e benne szeretet Jézus, a Biblia és esetleg a más vallású tanítványok felé. Az Isten országának az építése-e a célja, vagy földi boldogulást keres. Jézusnak gondja van a hétköznapi megélhetésünkre is, de figyelmeztet arra, hogy 

"Keressük először Isten országát, és az Ő igazságát, és mindezek ráadásként megadatnak nekünk." (Máté evangéliuma 6.rész 33.vers

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet a leveles tésztába tenni a gombát, finom lehetett. Az elmúlt héten csináltam gombapaprikást két napig ettem nagyon szeretem! Érdekes felfedezést tettél a különös gombáról !

    VálaszTörlés