2023. augusztus 22., kedd

Fűszeres szilvalekvár sütve

 

Már tavaly is készült fűszeres szilvalekvár, de nem sütöttem. Most azért döntöttem így, mert nem találtam elég édesnek. Sütve a birsalma is édesedik, a szilvát meg egyébként is szokták. Már bánom, hogy nem nagyobb tepsibe tettem, mert így inkább főtt, mint sült. 
Kb egy órát volt a sütőben, addig jó sok levet engedett, és össze is esett. Aztán áttettem egy nagy lábosba, botmixerrel széttörtem egy kicsit, hozzáadtam a fűszereket és elkezdtem főzni. Hamar elfőtte a levét, így beleöntöttem végül a bort is, hogy jó ízt és szép színt kapjon. 1 kg 60 dkg szilvám volt, arányosan csökkentettem a hozzávalók mennyiségét, és pont három 3 dl-s üveg lekvár lett. A fügelekvár elfért 2 1 dl-s üvegekben és még egy kicsi.. Ez egy kicsit több, de mindkettőből lesz még főzés.

Hozzávalók:
2 kg szilva
1/4 rúd fahéj
5 szem szegfűszeg
1 teáskanál vaníliaaroma
2 teáskanál 1:4 édesítő
1 dl vörösbor
.........
Fontos üzenet
Még azt hadd mondjam el neked,
-akárki légy, aki olvasod-
hogy Isten akkor is szeret,
ha nem hiszed el,
vagy nem akarod! (Túrmezei Erzsébet)

4 megjegyzés:

  1. Biztos finom fűszeres lett a lekvárod, hasonlót én is csináltam már, volt hogy sütőben is. De borral még nem, jó ötlet volt 😊.

    VálaszTörlés
  2. Szép sűrű lekvárod lett ! Akkor most kétszer melegedtél a tűzhelynél de biztos megérte mert finom lehet.

    VálaszTörlés