2023. augusztus 23., szerda

Mascarpones, citromos kuglóf

 

Csak rakosgattam a mascarponet, amit jégkrémhez vettem, de mindig elmaradt a felhasználása. Végül a pinteresten megláttam egy süteményt, és kis változtatásokkal azonnal elkészítettem. Nagyon ízlett mindenkinek. 

Hozzávalók:
Sajnos a margarin lemaradt a képről.


20 dkg rétesliszt + a szóráshoz
fél csomag sütőpor
mokkáskanál só
50 g 1:4 édesítő vagy 20 dkg cukor
1 csomag reszelt citromhéj
3 tojás
30 dkg mascarpone krémsajt
15 dkg margarin + a forma kenéséhez
1 mokkáskanál vaníliaaroma
1 citrom leve

Elkészítés: A margarint megpuhítjuk a mikróban. A száraz anyagokat habverővel összekeverjük. A sütőt 175 fokra kapcsoljuk. A tojást a habverővel jól felhabosítjuk, majd hozzáadjuk a folyékony és puha anyagokat.  Miután jól eldolgoztunk mindent, jönnek a száraz anyagok. Tovább keverjük, és egy margarinozott, lisztezett kuglófformába öntjük.



A felmelegedett sütőbe toljuk, és tűpróbáig sütjük. Nekem 50 perc volt. Kipróbáltuk egy kis lekvárral, de anélkül is finom. 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta kuglóf!! Imádom a mascarponét, és eltudom képzelni hogy milyen finom. Köszönöm az ötletet. Elmentem a receptet, és rizsliszttel megfogom sütni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos azzal is jó lesz, de a rizslisztben is sok a szénhidrát.

      Törlés
  2. Finom lehet, a színe is nagyon szép, és a formából is szépen kijött. Gondolom lekvárral még finomabb volt 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, kifejezetten illett hozzá a savanykás íz.

      Törlés