2023. február 3., péntek

Stefánia vagdalttal a Duna tévében

 


Nálunk járt a Duna tévé forgató csoportja néhány hete. Az előzmény az, hogy a reformatus.hu-n megjelent rólam egy írás a lelkészfeleségek sorozatban. Ezt elolvasta a Vallási főszerkesztésnél az egyik munkatárs, nagyon tetszett neki, és néhány hete megjelentek egy négy fős stábbal. Természetesen meghívtam őket ebédre. Leves nem készült, de ezt a egybesült fasírtot kínáltam vegyes káposzta salátával, és meggyes álom sütemény volt a desszert. Jól fogyott, biztos ízlett is. Délelőtt jöttek, és késő délután mentek el, és az egész napi anyagból egy 5-10 perces riport lesz. 

Most vasárnap lehet megnézni a Lét-ige című műsorban délelőtt 9 órakor. Itt látható még néhány hétig:   https://mediaklikk.hu/video/let-ige-protestans-magazin-2023-02-05-i-adas-2/

Filmezték az ebéd előkészületeit. Ahogy felvágom a húst, összeállítom a salátát, befejezem a süteményt. A férjem hobbyja a famunka, ő egy kis polcot rakott össze. És jöttek a kérdések, és mi mondtuk, mondtuk, mondtuk, és mondtuk. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mi marad meg a hosszú beszélgetésből.  Bolla Zsuzsa már látta, és nagyon tetszett neki. Akinek van ideje, nézze meg, és írja meg a véleményét, kérem. 

És most jöjjön a recept:


Hozzávalók:
1 kg darált sertéshús
5 dkg szójagranulátum
5 tojás
3 duci fokhagyma reszelve
mokkáskanál őrölt fekete bors
2 evőkanál őrölt piros paprika
5 evőkanál zsemlemorzsa
5 főtt tojás
zsír
Elkészítés:
A szóját sós, borsos, paprikás, fokhagymás vízbe áztatjuk néhány órára. Kinyomkodjuk belőle a vizet, és a húshoz keverjük a főtt tojáson kívül a többi hozzávalóval. Én újabban már zsemlemorzsát használok száraz kenyér helyett. Egy tepsit megolajozunk, a húskeverék kb 1/3-át ráfektetjük, rá a főtt tojásokat, és befedjük a többi hússal. Kis zsírkockákat raktam oda, ahol a tojás volt, hogy ne repedjen szét. 




250 fokra előmelegített sütőbe toltam, de mérsékeltem a hőfokot, és kb egy óráig sült. 
És honnan a Stefánia vagdalt név? Romantikus története van. Egy belga királyi hercegnőről kapta a nevét, aki megözvegyült, majd 11 év után megismerkedett egy magyar herceggel, Lónyay Elemérrel. A szerelemből házasság lett, ám le kellett mondania előkelő címeiről, de vállalta, és boldog házasságban éltek. Stefánia nagyon szerette a magyar konyhát, több étel is a nevéhez fűződik. Közös bennük, hogy főtt tojást tartalmaznak. 


A beszélgetésben elsősorban nem az ételeimre, vagy a famunkákra voltak kíváncsiak, ez csak színesítette az adást. Az érdekelte őket, hogy hogyan ismertük meg Istent. A teljes hitetlenségből én az evolúció kizárásával jutottam arra a felismerésre, hogy a világot Isten teremtette. Mivel ugyanazon az élőhelyen olyan sok élőlény található, ez kizárja a környezethez való alkalmazkodást, hiszen nem lenne annyi faj. Nincsenek is meg a hiányzó láncszemek.  Itt írok erről. És itt. Egy hívő természettudósról itt olvashatnak. (katt a kék szövegekre)
Hosszú út vezetett a felismeréstől az élő hitig, de nagyon boldog vagyok így. Egészen bizonyos vagyok abban, hogy Isten szeret engem, és én is szeretem Őt, tehát minden javamra van, ami történik velem.
Füle Lajos: 
MINDEN JAVAMRA VAN
Minden javamra van,
Mert Isten van javamra.
Formálja hát hatalma
Formátlan önmagam!

5 megjegyzés:

  1. Gratulálok a a korábbi íráshoz - ahol beszélgettek veled, azt is elolvastam -, de a sok finomsághoz is. Igazán kitettél magadért! Kíváncsian várom a holnapi tv műsort, már beprogramoztuk a felvételt, hogy véletlenül se maradjunk le róla!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok a televízióban való szerepléshez! Megnéztem és nagyon tetszett, jó volt látni, és kicsit többet megtudni rólad és a családodról. A férjed is nagyon szimpatikus. Finom ebéddel vendégelted meg a stábot, biztosan nagyon ízlett nekik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gizi! Örülök, hogy megnézted az adást, és tetszett is. Mi is úgy láttuk, hogy benne van a lényeg.

      Törlés
  3. Kedves Katalin! Remélem, sikerült megnézni az adást. Ennyi maradt a több órás felvételből, de a lényeg benne van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, megnéztük tegnap napközben, nagyon tetszett! Jó volt téged viszontlátni, a férjed is nagyon szimpatikus! Szépen összehozták ezt a pár percet a több órás felvételből, a lényeg tényleg benne van😊.
      Az esküvői képeteken egy szép, helyes ifjú párt láthattunk... 😊

      Törlés