2023. február 20., hétfő

Fritule, a horvát fánk

 

Ősszel Horvátországban jártunk. Noémi Németországban dolgozik, és balkáni körútra indult. Egyedül! Amikor ezt megtudtuk, és  magunkhoz tértünk, akkor elhatároztuk, hogy ott találkozunk vele. Így is történt. Erről ítt írtam. Bár sok finomságot ettünk, fánk nem jött a képbe. Már csak a farsang kapcsán találkoztam vele mostanában bloggereknél, így megkértem egyik barátnőmet, akinek horvát az apukája, hogy küldjön nekem egy autentikus fánk receptet. Vártam, vártam, aztán én is nézelődtem. Végül Bede Róbert youtube videóját ajánlotta. Összehasonlítva a többi recepttel megállapítható, hogy olyan ez, mint nálunk a lecsó: ahány ház, annyi szokás. Végül ez mellett döntöttem, mert a tejet tegnap felhasználtam joghurtba, és mint kiderült, joghurtos fánk receptem még nincs a blogban. Ide gyűjtöttem az eddigieket. A horvátok egyébként karácsonykor szokták megsütni a fritulét.
Hozzávalók:
20 ml áfonyapálinka
1 evőkanál mazsola
20 dkg finomliszt
1 teáskanál sütőpor
kis 1:4 édesítő
1 csipet só
1 teáskanál vaníliaaroma
1 tk citromlé
1 tojás
1,5 dl joghurt
Elkészítés:
A mazsolát beáztatjuk a pálinkába fél órára. Sajnos csak házi áfonyapálinkánk volt, amit a férjem saját kezűleg készített, mert a rakiját, amit Horvátországban vettünk, hiába kerestem a szekrényben. Kiderült, hogy Noémi elvitte emlékbe. Majd megkínálja vele a barátait. Pedig milyen jól hangzott volna a címben, hogy Fritule, a horvát fánk rakijával! A képen látható kis bogyók a pohárban a pálinkából származnak. Kegyelettel őrzöm, hogy majd valami sütibe felhasználjam. 
A száraz anyagokat összekeverjük, majd a többivel együtt jól kidagasztjuk. Mehet bele a pálinka is a mazsoláról, amit a végén adunk hozzá. 

Olajat forrósítunk, és olajba mártott kanállal adagoljuk bele a tésztát. Kicsit lágy lett a tészta, cserébe viszont jókat derültem a fánkok fura alakján. Fahéjas porcukorba is lehet forgatni, vagy lekvárral enni. Egy tányérra való lett belőle, ám hamarosan megcsappant a készlet, mert Anika jó érzékkel éppen akkor hozta vissza az edényeimet, amikor kisültek a fánkok.😊


4 megjegyzés:

  1. Guszta finomságot sütöttél a "farsangfarkára" 😊.

    VálaszTörlés
  2. Igen. Most egy darabig fánk nem lesz a blogon.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretjük, amikor a barátnőméknél vagyunk Zadarba, Ő mindig süt nekünk, saját házi rakijával. Finom lehetett a mazsolával, ha legközelebb sütök, én is teszek bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni, nagyon finom volt benne.

      Törlés