2023. február 28., kedd

Csokoládékrém

 

Nem sokszor ejtettem ki a számon ezt a szót, hogy csokoládé. Ahogy a burgonyára krumplit mondok (mondunk), inkább használjuk a csoki, mint a fontoskodó csokoládé szót. Most valamiért mégis ehhez ragaszkodtam. 

Amikor nemrég a nagyobbik unokám beteg lett, csokitortát kívánt. Mit csinál egy szerető nagyi? Természetesen elkészíti neki még akkor is, ha ő is beteg közben. Az unokákért mindent!
Az iglu torta felét is ő ette meg. Nagyon szeretik ezt a krémet. Újabban ezzel töltöm a piskótákat.
Hozzávalók:
1 csomag tejszínízű/csokoládéízű pudingpor
3 evőkanál cukor
4 dl tej
10 dkg étcsoki
10 dkg vaj
Elkészítés:
A pudingport, a cukrot és egy evőkanál tejet összekeverünk, majd hozzáöntjük a maradék tejet, és lassú tűzön, állandó keverés mellett felforraljuk. Azonnal elzárjuk, és kis hűlés után beletördeljük a csokit. Tovább keverjük, majd a vajat is hozzáadjuk.  Amikor eltűntek benne a csomók, már kész is. Ha csokipudingport használunk, akkor nagyon tömény. Így finomabb.

Kicsit hamar megszilárdult. Nem lett szépe a teteje, de sebaj!
A piskóta a szokásos: 6 tojásfehérjét habbá vertem 6 csapott evőkanál cukorral, hozzá egyenként a sárgáját. Majd óvatosan 4 kanál lisztet, melyben előtte elkevertem 1 teáskanál sütőport és 2 evőkanál kakaóport. Egy közepes kerek, sütőpapírral bélelt formába öntöttem (22 cm átmérőjű), 180 fokra előmelegített sütőbe toltam, 10 perc után 160-ra mérsékeltem a hőfokot, és tűpróbáig maradt benne. 15-20 perc.





2 megjegyzés:

  1. Nagyon rendes nagyi vagy, hogy még betegen is az unokádra gondolsz! Finomat sütöttél, és a kis unokádnak is nagyon jó az ízlése 😋.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régebben sokszor főztünk, sütöttünk együtt. Most már "nagy lány". Keveset találkozom vele sajnos.

      Törlés