2023. február 10., péntek

Gombás pulykahús

 

Kis egyszerű, de nagyszerű. Mi nagyon szeretjük a pulykahúst is és a gombát is. Kellemes együttest alkottak néhány napja. A hentesnél eléggé olcsó is, és mivel most már a koleszterinre is figyelnem kell, jobb választás, mint a sertés, amit egyébként nagyon szeretek. 
Hozzávalók:
0,5 kg pulyka apróhús
0,5 kg gomba
1 hagyma
só, bors, olaj
Elkészítés: A hús valószínűleg a pulyka bontásánál leeső darabokat jelenti, de néha még így is még apróbbra kell vágni. Kb evőkanálnyi vagy kisebb darabokat szoktam megsütögetni egy kis olajon. Sózom, borsozom előbb. A gombát külön készítettem el. Kis olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, majd rá a szeletekre vágott gombát. Só, bors, és lassú tűzön addig, amíg levet enged, majd el is fövi. A végén kicsit együtt pirítottam a hússal, és kuszkusszal tálaltam. Ha szeretjük több lével, akkor nem kell teljesen lepirítani a gombát. Ha szép a kalapja, akkor nem is szoktam lehúzni a héját. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom, váljék egészségetekre. Mi is szeretjük a pulykahúst, én a szárazabb részét a férjem viszont a szárnyát vagy a combot, azok szavtosabbak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a szárazabb részét nehezebb elpasszolni. Ez az apró viszont épp megfelelő.

      Törlés