2022. december 1., csütörtök

Meggyes álom

 

Az utóbbi időben sajnos többször kaptam nem ideillő hozzászólásokat, ezért mostantól kénytelen vagyok moderálni. Mivel most több napra elutazom, lehet, hogy csak hétfőn jutok géphez. Olvasóim türelmét kérem. Most még közzé teszem ezt a népszerű habos süteményt, mely több változatban szerepel már. Több receptet is előkészítettem, hogy csak egy kattintással láthatóvá tegyem, ha úgy alakul. 
Hozzávalók:

-tészta:
25 dkg liszt kb fele zabpehelyliszt
csipet só
1 teáskanál sütőpor
5 dkg porcukor vagy kevés édesítő mk kardamom
10 dkg vaj
1 tojássárgája
1-2 evőkanál tejföl
-töltelék:
3-4 evőkanál búzadara
-hab:
1 fél liter  Hulala
Elkészítés:
A tészta hozzávalóiból a száraz anyagokat jól elkeverjük. Én a habverőt használom erre a célra. A vajat kis darabokra vágjuk, és gyorsan elmorzsoljuk benne.  Kis mélyedést készítünk a tál közepén, beleöntjük a tejfölt és a sárgáját. Itt kettő, mert aprók voltak. Összegyúrjuk, és fél órára a hűtőbe tesszük. Pihentetés után a tésztát kinyújtjuk, és belehelyezzük egy közepes kivajazott tepsibe, hogy kis pereme legyen. Megszurkáljuk. Előmelegített 200 fokos sütőben kb 20 percig sütjük. Kihűtjük. Utána megszórjuk búzadarával, ráhalmozzuk a dzsemet, majd a Hulalából vert habot.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! 😊.
    Én s hasonló okok miatt tértem át a megjegyzések moderálására....

    VálaszTörlés
  2. Óh de jó, a habos sütemény... Szuper!

    VálaszTörlés