2020. december 3., csütörtök

Zöldség krémleves


 A tél a jó meleg levesek ideje. Meleg gyümölcslevesek, gyenge vagy erősebb húslevesek, hüvelyesek füstölt hússal és anélkül színezik a palettát, gondolom mindenhol. Gondolom, hogy mindenhol ugyanilyen gond, hogyan bírjuk rá a családtagokat arra, hogy megegyék a zöldséget. Apukámmal anyu örök harcban állt. Ráadásul állandóan hozzákerült a fokhagyma a levesből, amit utált. Ha még szedés előtt kihalásztuk, akkor kiderült, hogy kettő volt belőle, és az egyik, ...na hova került? Persze, apukám tányérjába. A zöldségekkel sok gyermek is hadilábon áll. Pedig kis korban még élvezettel eszik a főzelékeket, ha széttörjük nekik. Ezen felbuzdulva most én is szét turmixoltam a zöldséglevest, hátha nagyobb sikerem lesz. És lett. Van már sült zöldség krémleves a blogon, de most csak egyszerűen megfőztem borssal, babérlevéllel. A karfiolt kivettem pépesítés előtt, kis lisztet adtam hozzá, majd turmixoltam. A karfiol lett a levesbetét. 

Ki milyen gyakran főz zöldséglevest? 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki a levesed, és finom is lehetett! Krémlevest ritkán főzök, jobban szeretjük a hígabbakat, de néha előfordul, hogy megkívánjuk, főleg ilyenkor télen. A leveseim nagy része zöldség alapú, van hogy vegyesen többféle is van egyben. De fehér- és sárgarépát, zellergumót és zöld fűszereket mindegyikbe teszek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krémleves nálunk is ritkán van, de a sima zöldségleves nem megy a gyerekeknél. Így viszont jól fogyott. Életünk végéig újítunk. :)

      Törlés