2020. december 9., szerda

Banánkenyér. Kicsit diétás

 




Kaptam hideget, meleget a krumplifőzelékemért a facebookon. Kifogásolták, hogy nincs rajta elég szósz, nem is főzelék, csak főtt krumpli. Viszont rekord nézettséget ért el a héten. Úgy látszik, a negatív hozzászólók aktívabbak. Azért volt, aki megállapította, hogy ahány ház, annyi szokás, és sok jó recepttel ismerkedtem meg. Nem is gondoltam volna, hogy ennyiféle változata lehet egy ilyen olcsó ételnek.

Most egy banánkenyeret hoztam. Férjem gumit cserélni volt a szerelőnél, és két nagy fürt túlérett banánnal jött haza. Egy zöldséges kuncsaft hagyott nála két ládával, és adott belőle nekünk is. Milyen jól tette! Az egyik fürtöt tovább adtam én is, a másikból banánkenyér készült. A régi tintatartó és a tollak nem éppen idaillő dekoráció, de láttam már zsinegeket is sütemények mellett. Azért tettem oda, mert az iskolamúzeumnak akarom adni a régi iskolás dolgaimat. Így marad egy fényképes emlékem. Én még írtam ilyen tollal, és kisiskolás voltam, amikor megszüntették a hosszú, 10 személyes padokat. Még jártam iskolába szombat délután is, sőt, tanítottam is. Anyu halálával örököltem meg ezeket a tárgyakat, de nem volt szívem kidobni. A múzeum majd el tudja helyezni, csak most tatarozzák. 
Juci lányom készít nagyon finom banánkenyereket, de nem tőle kértem receptet. Nézelődtem a neten, és megalkottam a saját, diétás változatomat. Persze cukorral és fehér liszttel is működik.

Hozzávalók:
15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
15 dkg finomliszt
1 ek édesítő vagy 10 dkg cukor
10 dkg puha margarin
2 tojás
1 teáskanál vanília aroma
1 teáskanál fahéj
1 csomag sütőpor
1 csipet só
3 banán+ a tetejére
1-2 evőkanál csokicsepp
Elkészítés:


A száraz anyagokat a szárazzal, a folyékonyt a folyékonnyal összekeverjük, és elegyítjük a kettőt. Botmixerrel is be lehet segíteni, hogy ne legyen darabos. A tönkölyliszt helyett használhatunk finomlisztet, az édesítő helyett porcukrot. Hozzáadjuk a csokidarabokat is. Sütőpapírral bélelt formába öntjük, a két fél banánt és a darabokat ráhelyezzük, 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Kb 50 perc. 35x11.5 centis volt a kalácsforma, amit használtam. 



Egy szép ének karácsonyi ráhangolódásul:



4 megjegyzés:

  1. Régebben olyan sokat sütöttem, de egy ideje nem. Most megint az eszembe jutott... Lehet... :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, fincsi lehetett! A banános édességeket mi is szeretjük, régebben én is sütöttem banánkenyeret, az is finom volt.
    Jó hogy a múzeumnak adod a régi dolgokat, igy biztos megmaradnak az utókor számára.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, Katalin. Igen, finom volt. Lesz ismétlés bizonyosan.

    VálaszTörlés