2019. december 28., szombat

Tésztaszósz fűszerkeverék

 Napokig szárítottam a hagymákat a lakás különböző pontjain. Kockára vágtam, majd egy tálcán kivittem a kazánházba őket, gondolván, hogy ott meleg is van, és száraz is a levegő. Meg se kottyant nekik. Akkor bekapcsoltam a sütőt 50 fokra, és vártam egy fél délelőtt, de alig láttam változást. A radiátorcsövön is töltöttek egy éjszakát a nappaliban, míg végül a 250 fokra kapcsolt sütőben végezték nyitott ajtó mellett. Legközelebb szárított hagymakockákat veszek. (Jó, nem.)
Már van két tésztaszósz recept a blogon itt és itt, de ott a fűszereket paradicsomléhez kell keverni, szétfőnek maguktól, vagy a botmixer besegít. Itt a kávédaráló gondoskodott az egyneműsítésről.
Hozzávalók:

 6 darab vöröshagyma
12 gerezd fokhagyma
3 csapott evőkanál só
3 szál zellerlevél
6 evőkanál szárított bazsalikom
3 evőkanál szárított oregano
3 evőkanál szárított petrezselyem zöld 
másfél evőkanál szárított  majoránna
3 mokkáskanál római kömény
3 mokkáskanál koriander
3 mokkáskanál bors
3 mokkáskanál mustármag 
3 babérlevél
Elkészítés:
 A hagymákat kockára vágjuk, és valahogy megszárítjuk. Persze előnyben vannak azok, akik rendelkeznek aszalóval. 
A szárított hagyákat a többi fűszerrel és a szétmorzsolt levelekkel porrá őröljük. Belekeverjük a sót, és már kész is. Ha kicsit rusztikusabbra szeretnénk, akkor hagyjunk egy keveset a szárított levelekből. Ízlés szerint adagoljuk a paradicsomléhez. 
Karácsonyi ajándéknak készült két egyedülálló férfinak. Remélem, tudják majd használni. Persze egy újabb adag nekünk is jó lesz, ha elfogy az üvegekből a télire eltett tésztaszószlé.


2 megjegyzés:

  1. Evvel a sok ízletes hozzávalóval csakis finom lehet! A megajándékozottak biztos örültek neki 😊

    VálaszTörlés