2022. január 13., csütörtök

Tápiókagyöngy puding naspolyával

 

Már több tápiókagyöngy puding is van a blogon, nagyon szeretjük. Naranccsal és kivivel készítettem hozzá zselét, most csak a naspolyát törtem át, és már kész is volt. Ritka gyümölcs, azt hittem, hogy nem is fogok kapni, egyszer csak mégis rám mosolygott a piacon. Akkor jó, ha kicsit megcsípte a fagy, megpuhul, és úgy kell enni. A magját egyszerűen csak kiköpjük. Most áttörtem, és a pudinghoz adtam. 
Hozzávalók:
10 dkg tápiókagyöngy
kb 2 dl tej
cukor vagy édesítő ízlés szerint

Elkészítés: 
Egy zománcozott lábasba tesszük, és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. 10 perc alatt megszívja magát, akkor kis adagokban felöntjük a tejjel, édesítjük, és néha megkavarva készre főzzük.
Poharakba szedjük, és az áttört naspolyát rákanalazzuk. A naspolya nagyon egészséges, egyesek szerint akár a szuperélelmiszer rangot is megérdemelné, mert tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, segít a fogyásban, jó gyulladások sőt vesekő ellen is. Ráadásul akkor érik, amikor már friss gyümölcs nem nagyon van, december elejére lesz igazán finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése