2023. március 9., csütörtök

Paprikás krumpli

 


Hozzávalók:

1 kg krumpli tisztítva
1 nagy vagy 2 közepes hagyma
olaj
1 púpozott evőkanál őrölt piros paprika
1 tojás
finom-és tk liszt
1 ek vágott petrezselyem
2 ek paradicsomlé
füstli

Elkészítés:
A hagymát megtisztítjuk, kockára vágjuk, és olajon megdinszteljük. Lehúzzuk a tűzről, és hozzáadjuk az őrölt pirospaprikát, felöntjük két nagy pohár vízzel. Kicsit főzzük csak így magában, hogy a hagyma könnyebben szétfőjön, majd beletesszük a hasábokra vágott krumplit. 1 evőkanál darált paprikát és kb két evőkanál paradicsomlét öntöttem hozzá. Sózzuk, de vigyázva, mert a paprika sós. Időnként megkeverve puhára főzzük. Közben kifőzzük a nokedlit egy másik edényben, amikor már majdnem kész, hozzáadjuk és a virslit/füstlit/főzőkolbászt is.  Kicsit együtt rotyogtatjuk, és tálaljuk.Végül kerül bele a petrezselyemzöld. A nokedlihez fele-fele finom és teljes kiőrlésű búzalisztet használtam. 
A képen télire eltett vizes uborka látható. Nagyon finom, ropogós most is.  
..........
Nemrég emlékeztünk anyósom halálára. A paprikás krumplit tőle tanultam. A csigatészta készítést viszont sosem sikerült. Itt írok róla.
"Az igaznak emlékezete áldott."(Példabeszédek 10.7.

2 megjegyzés:

  1. Finomat főztél, szépen emlékeztetek meg anyósodról!
    Ilyenformában még nem ettem paprikás krumplit, nálunk nokedlit nem volt szokás beletenne. De finom, laktató lehet vele. Én általában pár karika füstölt kolbászt szoktam beletenni, egy paradicsomot és egy-két szelet paprikát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyu is így főzte. Füstölt vagy lángolt kolbásszal.

      Törlés