2022. szeptember 19., hétfő

Húsgolyók bársonyvirággal

 

Már sokféle virágot felhasználtam. Olyanokat is, amelyek közismertek, mint például a bodza, de készítettem rózsából lekvárt, ibolyából, orgonából szörpöt, és most egy nagy lélegzettel ezt a sós finomságot. A többi ugyanis édes, valamiért ezt az ízt társítjuk a virágokhoz, de nagyon finom lett ez a húsétel is. A bársonyvirág latin nevén tagetes, de inkább a büdöske néven emlegetjük, ezért is féltem egy kicsit tőle, de a Virágkonyha című könyvben találtam a receptet, és a szerzőt hitelesnek tartom. halmos Mónika gyönyörű könyvében sok szép recept van még. 
 Nem is csalódtam. Kellemes, kicsit édeskés lett az étel, krumplipürével fogyasztott-uk, helyett -tam, mert csak én kóstoltam meg. Ez van. Nem mindig értik a kortársak az újítók felfedezéseit. Lehet, hogy majd posztumusz emlékeznek majd a kiváló bársonyvirágos húsgolyókra.😊
Kicsit mások az arányok nálam. Másnap már nem volt olyan finom, érdemes tehát frissen elfogyasztani. 

Hozzávalók:
50 dkg darált sertéshús
20 dkg nyers krumpli
1 vöröshagyma

1 tojás
mokkáskanál őrölt szerecsendió
fél marék bársonyvirág szirom
(zsemlemorzsa)
........
olaj
Amint látható, csak egy pálcikán vannak virágos golyók.



Elkészítés:
A krumplit sós vízben megfőzzük, leszűrjük, áttörjük. Összedolgozzuk a többi hozzávalóval. Ha túl puha lenne, zsemlemorzsát adhatunk hozzá.
Vizes kézzel gombócokat formázunk a masszából, hurkapálcikára  húzzuk őket, és olajozott tepsiben kisütjük. Eredetileg grillezni kellene, de így is finom volt. 



Füle Lajos: Mindent jobban
Tűnt életem vizsgálva mondom,
Mormolgatom az őszi estén:
URAM, te mindent jobban tudtál,
Te mindig jobbat készítettél!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése