2022. szeptember 10., szombat

Áfonyás gyümölcskalács

 

Az utolsó doboz áfonyákból hoztam egyet a piacról. Már le is vitték az árát, hogy fogyjon. Erdélyben kívántam meg nagyon, de az másmilyen. Sokkal kisebb, és egy fésű-szerű eszközzel szedik, húzzák le  a szárról. Ott lebeszéltek róla, itthon aztán sütöttem belőle ezt a finom sütit. A maradék még vár felhasználásra. Több ilyen süti recept is van a blogon. Nagyon egyszerű, bedobálósnak is hívják, mert csak ki kell keverni a tésztát, és rászórni a gyümölcsöket. Többféle gyümölccsel készült már.

Hozzávalók:
20 dkg margarin
4 dkg 1:4 édesítőszer vagy 20 dkg cukor
6 tojás
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 csomag szárított citromhéj
1 evőkanál rum
30 dkg áfonya
citromlé
Elkészítés: 
Keverjük habosra a margarint, adjuk hozzá fokozatosan a cukrot/édesítőt, a tojást, a sütőporral elkevert lisztet, citromhéjat. Addig kell keverni, amíg a cukor/édesítő feloldódik, és végül a rumot is adjuk hozzá. Öntsük a tésztamasszát margarinozott, lisztezett közepes tepsibe, szórjuk rá az áfonyát. Kis citromlében megfürdettem a gyümölcsöt, hogy markánsabb íze legyen, ennek köszönhetően viszont  nem lett szép a vágási felület. Lisztben is megforgattam, hogy ne süllyedjen le. 200 fokra előmelegített sütőben süssük meg. Ha feljött, mérsékelhetjük a hőfokot.



Szilvás gyümölcskalács receptért katt a kék szövegre

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen lett a sütid! Mi is szoktunk kapni Erdélyben áfonyát, sütiben is, hazahozatalra is. Nekünk az, a vadon termő apró szemű jobban ízlik, mint amit itthon boltokban, piacon árulnak. De a sütid nagyon fincsi lehetett!

    VálaszTörlés