2022. június 15., szerda

Bodzalikőr kész

 

Még májusban kezdtem el a bodzalikőrt. Áztak a szirmok a múlt hétig, amikor is leszűrtem őket, és üvegbe töltöttem. Mivel kávéfiltert csak 100-200-as csomagolásban lehet kapni, konyharuhával és vattacsíkkal oldottam meg, de nem lett tökéletes. Valahonnan majd szerzek, hogy a leülepedett részt is el tudjam tüntetni. 

Hozzávalók még egyszer:
1 liter pálinka vagy vodka
10 dkg lecsipegetett bodzavirág
20 dkg cukor
1 dl víz
(1 rúd vanília)
Elkészítés: 
Kezdetben csak a bodzavirágot és a pálinkát kell összekeverni, és állni hagyni. Bodzalikőr indul.

Múlt héten innen indultunk.

Először tehát levesszűrőn engedtem át a folyadékot, majd krumplinyomón jól kinyomkodtam a visszamaradt virágszirmokat. 

Feloldottam a 20 dkg cukrot 1 dl meleg vízben.

Amíg hűlt, konyharuhán is átszűrtem a bodzalét.
Majd a vatta következett. Azt hittem, hogy ez elég lesz, de sajnos még nem lett elég tiszta. 

A cukros vizet és a bodzás pálinkát összeöntöttem, majd visszakerült az előző üvegbe.Várni kellett még egy hetet, amíg leülepedett a zavarossága. Csak az üveg tetejéről öntöttem le most, ahol már gyönyörű tiszta.  Így fényképeztem abban a tudatban, hogy nem kész. Majd kérek valakitől kávéfiltert. 

Október végén szűrtem le végleg. gyönyörű tiszta lett. Látszik jobbra lenn, hogy mennyi zavaros rész maradt benne.
Most már tiszta az egész. 



2 megjegyzés: