2022. május 23., hétfő

Bodzalikőr indul

 

Mit lehet még bodzából készíteni? Már egész sok receptem van a blogban. Az oldalsávban jól láthatóak. Katt a kék linkre.

Hogy idén se maradjunk új bodzarecept nélkül, ez a likőr lesz az újdonság. Több receptet is megnéztem. Megoszlanak a vélemények arról, hogy mennyi ideig kell állniuk a szirmoknak az alkoholban. 7-10 nap, de 6 hét is volt. Én a jövő héten le fogom szűrni, és elkészítem, de hagyom még érlelődni egy kicsit, bár biztos azonnal lehet majd élvezni annak, aki szereti az alkoholos italokat. Ez nem én vagyok, de örömmel fogtam hozzá. Ajándéknak kiváló lesz.



Hozzávalók:
1 literes üveg
1 liter pálinka vagy vodka
10 dkg lecsipegetett bodzavirág
20 dkg cukor
1 dl víz
(1 rúd vanília)
Elkészítés:


A virágokat por-és füstmentes helyről kell szedni. Kicsit terítsük ki őket, hogy az esetleg benne lakó bogárkák elhagyják a terepet. A szirmokat minél rövidebb szárral vágjuk le, a vastagabbaktól mindenképpen meg kell szabadítani őket. Legjobb ollót használni. Szinte csak a fehér rész maradjon. Egy tál fölött dolgozzunk, hogy az értékes virágpor se vesszen kárba. Ha kész, öntsük az üvegbe, és töltsük rá a pálinkát. Hogy milyen fajtát? Ez vegyes gyümölcs, de más is jó, biztos. Kicsit lenyomkodjuk a virágokat, hogy ellepje a pálinka, és sötét, hűvös helyre tesszük. Mivel a lakás kamrája már elég meleg, és éppen kivittünk egy hidrofórt a telekre, amiből ezermester férjem majd víztartályt készít, az üveg az ottani pincébe került, ahol a befőttjeimet is tartottam a nyáron. Idén is így lesz. 
Ennyit mára. Mondom, hogy jövő héten leszűröm, hozzáadom a cukrot amit feloldottam a  vízben, majd még érlelni hagyom 1-2 hónapig. A szűréshez először textilt, majd kávéfiltert fogok használni, hogy ne legyen zavaros az oldat. Azt mondják, hogy eleinte nem finom, de idővel csodálatos lesz. 

2 megjegyzés:

  1. Finom, különleges lesz ez a likőr, még nem is hallottam róla. Ehhez a mennyiséghez mennyi pálinkát használtál fel?

    VálaszTörlés