2022. június 2., csütörtök

Eperlekvár. Bodzás, mentás, fehércsokis.

 

Lehet, hogy kiábrándító, de én dzsemfix-szel teszem el a lekvárokat. Most is ez történt a megadott recept szerint, 1:4 édesítőt használtam.  Újításként egyik kis üvegbe néhány mentalevelet raktam, a másikba egy ernyő bodzavirágnak a szirmait, és négy kocka fehér csokit a harmadikba. Elkevertem az üvegben, ráérnek összeérni. 

A befőtteket egyformán teszem el. Forró édes/ítős vízbe dobom a gyümölcsöt, majd egy forrás után üvegekbe teszem, jól rácsavarom a tetejét, és száraz dunsztba kerülnek másnapig. Nem használok tartósítót, a fémtető jól zár. A címkék Évi keze munkái.



Füle Lajos: Tiéd

URUNK, Tiéd csak a dicsőség,

miénk meg orcánk pirulása.

Mennyi áldást ad a derűs ég,

s milyen kevés érte a hála!

2 megjegyzés:

  1. Csodás lekvárokat készítettél, biztos nagyon finomak is. :) A héten főztem be én is pár üveggel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, és elnézést a késői válaszért. Újabban nem tudok hozzászólni telefonról a saját blogomban.

      Törlés