2022. június 25., szombat

Egresleves

 

A gyümölcsleveseket általában úgy készítem, hogy kétszeres vízben felteszem főni cukorral vagy édesítővel, majd tejfölös habarással még rottyantok rajta egyet. Fél kg gyümölcshöz 1-2 dl tejfölt és 1-2 kanál lisztet használok habarás gyanánt. Csomómentesen elkeverem, és folytonos keverés mellett a leveshez adom. A meggy és az alma fahéj ízesítést kap, a vegyes gyümölcslevesbe szegfűszeget szoktam tenni. Az egres elég erőteljes ízű, nem adtam hozzá semmit. Talán elbírt volna egy kis vaníliát. Ki hogyan készíti? 

Az egresnek több elnevezése is van: köszméte, pöszméte, piszke, brüszke, prüszke. Ez utóbbi kettőt még sohasem hallottam. A wikipédia említette. 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem mifelénk büszkének hívják én szósznak szoktam készíteni. Levesnek is finom lehet!

    VálaszTörlés